Докато Ford и GM постепенно се оттеглят от американския пазар на ванове и позициите им в този сегмент непрекъснато отслабват, Chrysler се впуска в нов рунд от борбата за лидерска позиция в класа с новото издание на Voyager. Изцяло обвовеният семеен транспортьор отпразнува своята премиера на Detroit Motor Show.
Както беше и при предшественика, новият Voyager ще се предлага в две версии – Voyager с дължина от 4,80 метра и 5,10-метровият Grand Voyager. И двете модификации носят новия дизайнерски език, напомнящ за модела 300C. Физиономията на автомобила прави силно впечатление с голямата предна решетка с четири хромирани ламели и високо разположеното лого на марката. Напълно нови са и предните светлини с прозрачни покриващи стъкла с ясно изразени извивки. Агресивната предна броня се доминира от елегантен хромиран детайл, разделен на три части въздухозаборник и светлини за мъгла.
Традиционно за един ван от този калибър, профилът е строго геометричен и доста семпъл. В областта на задницата обаче, новият Voyager показва повече индивидуалност и ъглаовати форми – ръбатите задни светлини служат като разделение между масивните задни колони и мощно издутата броня, а задният капак е с големи размери и е почти плосък. Отварянето му става от елегантна хромирана дръжка, а в горният му край, непосредствено над стъклото се вижда малък спойлер.
Гъвкав интериор
Разбира се, за купувачите на ванове, вътрешните качества на автомобила неизменно са по-важни и съществени от неговата визия. В това отношение Voyager предлага наистина много – например седем седалки, които са групирани по две на първия и втория ред, а най-отзад се намира широко канапе за трима. Вторият и третият ред седалки могат да потъват в пода само с натискането на бутон и без никаква физическа сила. Освен това самостоятелните седалки притежават способността да се въртят на 180 градуса и са снабдени с централна сгъваща се масичка. Който предпочита просто да се отдаде на самостоятелни забавления, може да се наслаждава на спускащите се от тавана цветни екрани, прожектиращи филми от DVD-плеъйъра. Автоматичната климатична инсталация е с три зони на управление.
За да може водачът винаги да следи какво се случва назад в салона, от тавана се разгъва и допълнително асиметрично огледало. Лостът за управление на автоматичната трансмисия е разположен традиционно за американците на арматурното табло, а централната конзола е прегледна и извънредно внушителна. На нея са разположени цветния екран на информационно-навигационната система, регулаторите на климатика и отоплението, аудиосистемата, стилния аналогов часовник, и управлението на практически почти всички функции в автомобила. Зад големия многофувкционален волан са разположени четирите кръгли приборни уреда, даващи на водача основната необходима информация.
Рационално използване на всеки сантиметър площ
Наред с гигантския товарен обем, моделът предлага и чудовищен брой полезни ниши и чекмеджета, разположени буквално на всеки сантиметър от интериора. Достъпът до задните места е изключително лесен и удобен, не на последно място благодарение и на плъзгащите се врати. Релсита за багаж на покрива са част от стандартната екипировка.
Задвижващият агрегат на американската версия на Voyager е 4-литров V6. Засега не се казва нищо конкретно за по-нататъшните версии на модела, но такива без съмнение ще има, включително и поне една дизелова модификация. Обмисля се и пускането на вариант със задвижване на четирите колела.