WRC трофеят за старата генерация рали автомобили остава в историята
Само година, след като ФИА реши, че само заводските отбори ще могат да използват WRC автомобилите от новата генерация, а техните предшественици ще се състезават в отделен шампионат, Световният съвет по моторни спортове реши да премахне това разделение.
През изминалия сезон Мадс Йостберг бе регистриран като пилот на M-Sport, за да може да се състезава с Ford Fiesta RS WRC 2017. На практика обаче норвежецът използваше собствения си тим за програмата си от осем старта.
Същевременно идеята старите автомобили да останат в шампионата посредством отделен трофей се провали. Частниците предпочитаха да се състезават с R5 и единствено Валерий Горбан и шампионът Йордан Сердерис участваха регулярно във WRC Trophy.
Това е причината Световният съвет по моторни спортове да отвори отново най-високата категория за частните отбори, както и да премахне WRC Trophy. Старите WRC автомобили остават валидни, но те ще участват в общото класиране на RC1 категорията.
Другата промяна в правилника е, че вече няма да има задължителни състезания във WRC 2. Пилотите ще определят програмата в зависимост от собствените си предпочитания. Всеки кръг в рамките на сезона ще е валиден за поддържащия шампионат, като състезателите ще номинират седем старта, а за крайното класиране ще са определящи шестте най-добри резултата.