Работният обем на мотора F140 е увеличен от 6,3 на 6,5 литра, а мощността е 800 к.с
Без турбо, V12 с мощност 800 к.с., който задвижва новото Ferrari 812 Superfast, е част от застрашените видове. Още една причина да се насладите на първото официално видео от тази Дива, алчна за високи скорости.
Тази година Ferrari ще отпразнува своя 70-годишен юбилей. Толкова ще направят и V12 двигателите на компанията. Вярно, първите подобни мотори са били със скромни показатели: 1,5 литра работен обем при модела 125 S (100 – 118 к.с.) и 1,9 литра при 159 S (125 к.с.).
Характеристиките на новия Ferrari 812 Superfast, който се явява модернизирана версия на флагманското купе F12berlinetta, са наистина впечатляващи: работният обем на двигателя F140 е увеличен от 6,3 на 6,5 литра, максималната мощност е 800 к.с., а въртящият момент е 718 Нм, като 80% от него идват още при 3500 об/мин. Това превръща Superfast в автомобила с най-мощен атмосферен двигател в историята на Ferrari: при F12tdf параметрите са 780 к.с. и 705 Нм.
В техническо отношение812 Superfast копира много почти едно към едно сериозно F12tdf. Двигателят пак е с технологии от Формула 1 (конкретно всмукателните и изпускателните клапани), 7-степенната роботизирана трансмисия F1 DCT е с променени предавателни числа и подобрена скорост за смяна на предавките. Под предната броня се намира активен аеродинамичен елемент.
Не се размина и без сензации: 812 Superfast е първото серийно Ferrari с електрически усилвател на волана, заменил традиционния хидравличен.
Теглото на модела е 1525 кг. Това е със 110 кг повече спрямо F12tdf, но разликата в мощностите на двигателите води до това, че в динамично отношение между двата модела няма разлика: ускорение до 100 км/ч за 2,9 секунди и максимална 340 км/ч.