Шефът на марката Венсан Кобе потвърждава, че моделът вероятно ще бъде спрян
Citroën C1 ще бъде "почти невъзможен" да бъде сменен в резултат на затягане на регулациите за емисиите и пазарните условия, разкри главният изпълнителен директор на компанията.
Информациите от миналата година показват, че градският автомобил е изправен пред гилотината заедно със съвместно разработенияPeugeot 108, като партньорската компания Toyota отделно потвърди, че ще продължи само с Aygo за следващото поколение, който успя да докаже бизнес аргументи за това.
Венсан Кобе почти потвърди това решение, като каза: „Тозисегмент се заличава от натиска на околната среда. Почти невъзможно е да продължи.
"Факт е, че Citroën C3 е с почти еквивалентна цена, когато вземем предвид остатъчните стойности и разходите за собственост. При лизинг цената е почти същата."
През последните години скъпото разработване на двигатели и системи за филтриране на отработените газове, за да се спазят все по-строгите закони за емисиите, направи градските автомобили все по-трудни за производителя до цена, която клиентите са готови да платят за тях.
Преди да формира Stellantis, PSA Group продаде своя дял в съвместното си предприятие с Toyota, чрез което C1 и 108 са свързани с Toyota Aygo и са произвеждани заедно с него в Чехия от 2005 г.
Citroën пусна миналата година Ami, електрическа четириколка, която може да се управлява в някои европейски страни от 16-годишни без шофьорска книжка. Той е способен само на 26 км/ч и само на 75 автономен пробег, но може да се наеме само за 19,99 евро (17 паунда) на месец и да бъде купен само за 6000 евро (5054 паунда).
Френската компания продължава да преценява дали има пазар за продажбата й във Великобритания. Въпреки това шефът на Citroën UK Юриг Дрюс многократно говори за желанието си да го направи и. след кампания за измерване на привлекателността си сред потенциалните купувачи, получи повече от 10 000 прояви на интерес.