Първи километри с новия компактен кросоувър на марката с двата шеврона
По всичко личи, че модата на кросоувър моделите в почти всички възможни сегменти няма никакво намерение да отстъпва. Нещо повече, в някои класове, сред които несъмнено е този на градските модели, тази мода дори постепенно преминава в мания, граничеща с истерия. Производителите на автомобили, предназначени за градска употреба, на практика започват да се чувстват задължени да предлагат на клиентите си някаква интерпретация на тема кросоувър или SUV, защото иначе въртележката на пазара просто започва постепенно да ги изхвърля встрани.
Ярка индивидуалност
Citroen умело яхват тази вълна и пускат на пазара модел, който фактически наследява малкия и практичен ван C3 Picasso, но има доста различна поне на пръв поглед концепция. Отвън дългият около 4,20 метра автомобил се вписва чудесно в стилистичната стратегия на компанията и определено успява да привлече погледите върху себе си със своите нетрадиционни и всъщност много симпатични посвоему форми. За да бъде индивидуалността на автомобила още по-изразена, купувачите могат да избират между общо 80 цветови комбинации за екстериора.
Ексцентричен и едновременно с това практичен
Вътрешността на C3 Aircross не само по подобаващ начин продължава яркия външен дизайн, но и напълно се вписва в традициите на Citroen в създаването на нетратиционни и едновременно с това практични решения. Много от детайлите, като например вентилационните отвори, са оформени по нетрадиционен начин, забелязват се и редица открояващи се цветни акценти. Всъщност по отношение на броя и обема на местата за съхранение на предмети, гъвкавостта на "мебелировката" и използваемостта на полезната площ в купето, моделът се представя повече като истински семеен ван в малка опаковка, отколкото като външно напудрен кросоувър със спорни функционални качества. Достъпът до интериора силно се улеснява от приятната позиция на седене, която заедно с обилното остъкляване обуславя и доста добрата видимост от мястото на водача. Седалките са широки, меки и по особен начин напомнят на холна гарнитура - изобщо целият салон на C3 Aircross по своя специфичен начин успява да ви накара на моменти да се чувствате така, сякаш се намирате в уютна стая, а не в кабината на автомобил. Което всъщност отново е типична отличителна черта на доста култови модели от златните години на Citroen - радващо е да видим, че традициите на французите в тази област все още са живи и намират път към новото време.
Без изненади на пътя
В технологично отношение C3 Aircross е дериват на Peugeot 2008 и Opel Crossland X, така че по отношение на техниката големи изненади липсват - подобно на повечето модели в класа, двойно предаване не се предлага въобще, но като опция клиентите могат да поръчат тракшън контрол с разширена функционалност, който от PSA наричат Grip Control. Лекото управление и балансирано настроената ходова част осигуряват задоволителен комфорт и неочаквано приятно поведение в завои, където C3 Aircross се държи доста по-чевръсто, отколкото повечето хора очакват от него. Между другото, същото важи и за задвижването на автомобила. Тестовият автомобил беше екипиран със съчетание от 1,2-литров бензинов турбодвигател със 110 конски сили и шестстепенен автоматик, който концернът PSA доставя от японския производител Aisin. Енергичната машина с нечетен брой цилиндри се справя твърде добре с ниското тегло на C3 Aircross, а адекватната работа на шестстепенната автоматична трансмисия добринася както за темперамента на автомобила, така и за комфортна при шофиране, особено в градски условия.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
C3 Aircross навлиза късно, но по ефектен начин в сегмента на градските кросоувъри - моделът притежава ярък характер, който може да бъде допълнен подобаващо от богатите възможности за индивидуализация. Тандемът от 1,2-литровия бензинов турбомотор и шестстепенен автоматик прави отрадно впечатление с добър темперамент и хармонична работа, а функционалността на вътрешното пространство би била чест и за малък ван.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова