Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C4 Cactus Blue HDi 100: Цвят лилав

13.06.2016 10:15

Един модел, който напомня за реномето на Citroen като производител на авангардни автомобили

Трябваше да мине доста време, преди някой отново да се осмели да предложи на автомобилния пазар нещо наистина интелигентно изчистено – както от претенции, така и от предразсъдъци. Фактът, че този някой отново е Citroën, не би трябвало да изненада никой, който има дори и бегла представа за историята и традициите на френската марка.
Външността и интериорът наc Citroen C4 Cactus не оставят никакво съмнение относно името на компанията, разработила модела – футуристичните черти на физиономията, страничните защитни панели от мека пластмаса с въздушни камери Airbump и оригиналните пропорции на дългата 4,16 метра каросерия демонстрират типичното за двата шеврона нежелание да се сливат с тълпата. Същото в пълна степен важи и за оформлението на вътрешното пространство, където модерната ергономия на големия дисплей на контролните прибори и изключително логичното управление със сензорен екран контрастира симпатично с редуцираните форми на арматурното табло и смелите цветови комбинации със сериозно участие на наситено лилаво.

Въпросът какво точно представлява Cactus е сложен – възможно е някой да го възприеме като своеобразен мини SUV, а друг да го класифицира като компактен градски хечбек. Но това не е толкова важно, защото модерният и пределно демократичен по съдържание термин сrossover в случая подхожда идеално. По-същественото е, че благодарение на детайли като алуминиевия преден капак, липсата на традиционните задни странични прозорци и оптимизираната структурна платформа, теглото на Citroen C4 Cactus е с 200 килограма по-ниско от това на "обикновения" C4.

Малкото означава повече

Изчистеният интериор несъмнено също има свой принос за олекотяването на модела както в пряк, така и в преносен смисъл. Липсата на масивни форми и интелигентното конфигуриране на пространството са освободили място за удобно настаняване на пътници с висок ръст и на втория ред, налице са множество възможности за съхранение на лични вещи, а цялостната атмосфера на простор и свобода се допълва сполучливо от панорамния покрив. Фактът, че седалките едва ли биха могли да бъдат по-меки, а прагът на багажника вероятно би могъл да бъде малко по-ниско, е сред онези малки несъвършенства, благодарение на които 2CV някога се превърна в легенда.

Двигател от последно поколение

Eфектът от лекотата и липсата на излишества проличава ярко в съчетанието с 1,6-литровия турбодизел на версията Blue HDI 100. Последната модификация на common rail агрегата се отличава с повишена степен на сгъстяване, оптимизирани горивни камери, електронно управление на маслената помпа и изпълнение на нормата Euro 6. Средният разход на гориво е сведен до 6,1 л/100 км, а лекият Citroen C4 Cactus не е тромав въпреки дългите предавки на петстепенната механична трансмисия. При внимателно отношение към педала на газта, разходът спокойно може да  падне до зоната на четворката пред десетичната запетая.

Инженерите на Citroën са се придържали плътно към традициите и по отношение на настройките на окачването – подчертано комфортно, но с достатъчно стабилно поведение и добра обратна връзка с водача чрез лекия,  но прецизен в реакциите волан.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Oригиналният френски дух намира своето отражение в една наистина достойна за традициите на Citroen кросоувър трактовка на класическия компактен хечбек. Със своя модерен и функционален интериор и подчертан комфорт, Citroen Cactus Blue HDI 100 ще допадне на семействата с вкус към различното.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus