Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C4: Зов за завръщане

09.06.2021 09:28

Първи впечатления от дългоочакваното ново попълнение в гамата на Citroen

Citroen е едно от имената, които завинаги ще останат изписани със златни букви в историята на автомобилната индустрия. И няма как да бъде другояче, защото през годините френската марка се прочува с редица легендарни модели като Traction Avant, „богинята” DS, „грозното пате” 2CV, CX, GS, SМ (списъкът е внушителен, затова спирам дотук), а също и с цяла армада от забележителни технологии, сред които няма как да не споменем култовите хидропневматични системи за окачване, които десетилетия наред бяха визитна картичка на Citroen. Времената обаче се менят, а това, за съжаление, не винаги е за добро. От началото на новото хилядолетия компанията постепенно започна да губи блясъка си, а моделите й се превърнаха от революционни и смели характери в обикновени деривати на продуктите с марка Peugeot. Известно раздвижване създаде моделът C4 Cactus, който обаче успя да грабне публиката предимно с дизайна си и не толкова с реалните си възможности като автомобил.

За голяма радост на хората, които оценяват по достойнство философията на Citroen, новата генерация на модела от компактен клас С4 е първият автомобил на марката от доста години насам, който действително успява да ни припомни колко неповторим може да бъде нейния дух. Интересна е още самата концепция на автомобила – защото той е доста трудно да бъде причислен към някоя от съществуващите категории. С4 е хечбек с полегата задна част, линията на покрива наподобява на купе, а достигащият почти 16 см клиренс, големите колела и характерно оформените протектори по каросерията прибавят нотки, които го доближават кросоувър и SUV моделите. Формите на каросерията са дело на главния дизайнер на Citroen – Пиер Льоклер, изпод чието перо излиза емблематичното първо поколение на BMW X6. Може да посветим цял материал на екстравагантната визия на С4 и всъщност бихме го направили, ако имахме място. Автомобилът изглежда необикновен и провокативен от всяка една гледна точка – детайлите, пропорциите и линиите му са точно толкова необикновени, колкото подобава на Citroen. Нашите поздравления към работата на мосю Льоклер и неговия екип – резултатът от работата им е автомобил, след който хората се обръщат, а това днес е рядко явление, особено в класа на С4.

В интериора атмосферата също е доста обещаваща – широките седалки осигуряват приятен комфорт, а цялостната обстановка има за цел да пресъздаде почти домашен уют. Хоризонталните линии на таблото изглеждат изчистено и създават усещане за простор и обемност, а множеството места за предмети са сериозно удобство. Понеже говорим за Citroen, тук също не може да се мине без иновация – в случая французите са създали интегрирана в жабката поставка за таблет. Според създателите на идеята тя е революционна, според нас е по-скоро интересна и евентуално практична, но при всяко положение е детайл, който откроява С4 сред конкуренцията. Качеството на използваните материали е приятно на вид и допир, изработката е на добро ниво. На фона на големия и добре изпълнен сензорен екран на централната конзола известно недоумение буди фактът защо Citroen са заложили на доста елементарен дисплей зад волана, вместо на ефектното и чудесно изглеждащо триизмерно дигитално табло i-Cockpit, което добре познаваме от последните модели на Peugeot.

Благодарение на високата позиция на седене и тънките предни колони видимостта напред от мястото на водача е чудесна – не толкова розово изглеждат нещата при поглед настрани и назад, тъй като външните огледала са доста малки, а в централното огледало човек неизменно се изненадва колко особено изглежда картината зад автомобила, бидейки разделена на две по хоризонталата заради екстравагантно оформения заден капак.

Гамата от задвижвания за модела включва 1,2-литров трицилиндров бензинов мотор в три версии със 100, 131 и 155 конски сили, четирицилиндров дизел с работен обем 1,5 литра във варианти със 100 и 130 к.с. (различните модификации се предлагат с шестстепенна механична или осемстепенна механична трансмисия), има и изцяло електрически вариант, с който ще ви запознаем по-подробно в някой от следващите ни броеве. Първите си впечатления добихме от бензиновия агрегат със 131 к.с., който се отличава с изненадващо култивиран предвид конструктивните си особености ход – неравноделният трицилиндров тембър се чува по-ясно единствено при рязко форсиране и при високи обороти. Като учудващо добра заслужава да се окачестви и тягата на малката машина – дори на магистрала С4 се държи доста по-уверено, отколкото се очаква от характеристике му. Като препоръка към насочилите избора си към този модел можем да споменем осемстепенния автоматик на японския производител Aisin, който хармонира значително по-добре с комфортния характер на автомобила, отколкото варианта с механично превключване на предавките. Освен темпераментен и уравновесен, малкият бензин е и доста икономичен – средният му разход при смесен цикъл на шофиране е между 5,5 и 6 литра на 100 километра, а при малко повече старание от страна на водача консумацията може да бъде и по-ниска.

Пътното поведение на С4 е изцяло в унисон с философията на Citroen – комфортът е на извънредно добро равнище, което несъмнено в определена степен се дължи на така наречените прогресивни хидравлични ограничители, имащи за задача да осигурят по-спокойно поведение на автомобила при неравности по пътя. Разбира се, за ефекта на летящото килимче, с който бяха прочути снабдените с хидропневматична система модели от миналото на марката, е пресилено да се говори, но е факт, че С4 вози наистина превъзходно, особено за представител на компактния клас. Радващото е да се отбележи, че мекотата в поведението не резултира в нестабилност или колебливост в управлението – автомобилът се държи много солидно както в завои, така и на магистрала, създавайки усещане за спокойствие у водача.

Цените на новия С4 започват от около 36 500 лева, а най-скъпите бензинови и дизелови варианти със съответно 155 и 130 к.с. стартират от около 54 000 лева.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият С4 ни връща към времената, когато Citroen беше сериозен фактор в автомобилната индустрия. С експресивен дизайн, нестандартна цялостна концепция и чудесен комфорт, моделът носи свеж полъх в компактния клас. Искрено се надяваме следващите модели на Citroen да продължават в същия дух!

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Citroen България, Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus