Citroen разкри официална информация за бъдещия C5, който ще стартира на европейския пазар през април 2008 година. Франзуците явно са решили да скъсат окончателно с консервативния дизайн на предшественика, възприемайки изразните средства на показаната във Франкфурт концепция Airscape.
Съблазнителна външност
С новия C5 дизайнерите на Citroen са сътворили един забележително елегантен автомобил от средния клас, който първоначално ще се предлага в изпълнения седан (дължина х широчина х височина 4780 х 1860 х 1450 мм) и комби. Формата на предните светлини, също както и други детайли в предницата са заимствани директно от студията Airscape, за която auto motor und sport писа неведнъж. Прорязаният от двe линии контур на капака на двигателя преминава в дъгообразно челно стъкло, чиято извивка запазва маниера си пo целия покрив.
Силуетът на C5 е плавен и ненатрапчив, донякъде напомнящ на новото А4, а формите на каросерията изглеждат стилово завършени. Единствено фланговете са пристегнати от две продълговати релефни образувания, които придават на екстериора устрем и спортен уклон. В очертанията на задните врати откриваме сходство с контурите на по-големия C6, които обаче са лишени от ненужната острота.
"Талията" на автомобила се намира на височина по-присъща за четириврато купе, а третото странично прозорче е извито нагоре по аналогия с екологичния еталон Toyota Prius (но за щастие изглежда значително по-добре, отколкото при японския високотехологичен модел). С изключение на светодиодните стопове издутият заден надвес на френския "топмодел" демонстрира неподправена прилика с VW Passat и същевременно вещае наличието на огромен багажник.
Сериозен товарен обем можем да очакваме и от комбито на C5 (дължина х широчина х височина 4830 х 1860 х 1498 мм), което макар да залага на по-класическа стилистика, не отстъпва по хармоничност на триобемния си събрат. Основни акценти в неговата външност поставят врязващите се дълбоко в калниците задни светлини, както и шините за багаж на покрива, чийто завършек е удължен с помощта на умело моделиран спойлер. Трябва да отбележим, че новото поколение на C5 дължи част от покоряващото си въздействие на интересните алуминиеви колела, които дори в покой излъчват динамика.
"Тежък" интериор
Публикуваните фотографии разкриват масивен интериор, от който струи непоколебимост и замах на дизайнерите. Най-важните командни функции са подслонени в широката централна конзола и върху неподвижната главина на волана, покрита с множество бутони и превключватели. На пръв поглед необичайно е разположението на двата вентилационни отвора встрани от измервателните уреди на кокпита – това решение обаче едва ли ще изнендада страстните почитатели на френската марка, отдавна свикнали с неповторимата й екстравагантност. Веднъж заели място в салона, новите собственици на C5 ще оценят комфорта на специалните шумоизолиращи стъкла и изисканата атмосфера.
Седем задвижващи агрегата
По избор на клиента C5 може да бъде оборудван с един от седем предлагани двигателя, три от които бензинови с мощност от 127 до 215 конски сили, а останалите четири са дизелови (от 109 до 205 к. с.). Според нивото на изпълнение автомобилът разполага с конвенционална стоманена ходова част или с пословичнaта за Citroen хидропневматичнa система, която автоматично превключва между комфортен и по-стегнат режим на работа в зависимост от повърхността на настилката. В допълнение Hydractive 3 Plus предлага и опция с втвърдено окачване за подчертано спортен тип шофиране.
Техничека екипировка
Стандартното оборудване на новия модел включва темпомат, автоматична ръчна спирачка и асистент за потегляне по наклон (само при наличие на Hydractive Plus), парктроник отпред и отзад, детектор за паркоместа, система за следене на пътната лента, както и осветяващи сляпото петно ксенонови светлини. За безопасността от друга страна отговарят програма за стабилност ESP в комбинация с ABS, спирачен асистент с усилвател на оказаното усилие, пиротехнически предпазни колани с ограничител на обтягането, както и девет въздушни възглавници.
Премиера на новия C5 най-вероятно ще се състои на автосалона в Брюксел.
фен
:-D Разкошен.С нетърпение го очаквам да излезе в продажба,за да си го купя.Е това е машина за нас естетите
Lamborghini miura sv
много кразсив, макар и да напомня малко немските модели в класа. Решението за два варианта на окачването е страхотен маркетингов ход. Аз бих избрал хидропневматиката за да се чувствам наистина като в "богинята". За другото си има разните пежа опелиу и т.н. Но пък някой татко може да иска да се прави на спортист и със Ситроен( нали взеха толкова титли в ралитата)
citroen
колата е страхотна.Очаквам я с нетърпение да доиде в БГ
Динко Иванов
За мен това е практическата изява на нова-та стилистика във френското автомобилостро-ене, което в последните няколко години тър-пи закономерен прогрес. Ситроен С-5 е въп-лъщение на най-добрите традиции на марка-та, коплирани с технологичните нововъведе-ния на съвременното автомобилостроене. Прекрасно съчетание на стил, комфорт, удоб-ство и престиж. Казано накратко - Ситроен- да пътуваш като господ по земята.