Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen C5 X: Голямото завръщане

06.07.2022 10:10

Първи тест на новия флагман в гамата на богатата на традиции френска марка

Винаги си заслужава да се отдаде дължимото на традициите. Особено когато те са толкова богати и славни, колкото реномето на марката Citroën в класа на престижните лимузини. Още с божествения DS французите се превръщат в еталон за оригинален стил и авангардни технологични решения, а последвалите през годините CX, XM и С6 продължиха бодро в същия дух на независимост и нестандартен подход в преследването на лукса и неговия неизменен спътник - комфорта.
Днес времената са други, публиката се прехласва по електрификацията и кросоувърите, а Citroen е част от невъобразимия конгломерат Stellantis. Невъобразим, защото през далечната 1919 година, когато на бял свят излиза Citroen Typa A с прочутия двоен шеврон върху зъбните колела на главното предаване и емблемата на радиаторната решетка, приземяването на НЛО на върха на Айфеловата кула със сигурностт е изглеждала по-вероятно събитие, отколкото съжителството под един покрив с традициите на други светила на автомобилния небосклон като Dodge, Lancia, Opel... списъкът е дълъг…

Но както вече споменахме, традициите са важни и следва да се почитат и съхраняват. Като например в името на последния модел на Citroen, чието име съвсем неслучайно напомня абревиатурата на престижния модел от 70-те. В случая мистерията на загадъчното „Х” не е толкова заплетена, защото един поглед към дизайна на новия флагман в гамата на марката е достатъчен, за да разшифрова индекса като „кросоувър” -  C5 X продължава линията на по-малкия С4, добавяйки необходимата за представител на горния сегмент на средния клас субстанция по отношение на размерите и стила. Последният е не по-малко важен за марката, а използващият платформата EMP2 нов флагман следва достойно своите предци – стъпил на големите си колела, C5 X балансира фино на границата между хечбека, комбито и голямото спортно купе, откроявайки се приятно на фона на преките си конкуренти.

Много място, много удобства

Така стигаме и до комфорта – третият, но не и по значимост критерий, по който един уважаващ себе си Citroen следва да се отличи. От гледна точка на старата мъдрост, че луксът е преди всичко жизнено пространство, C5 X разполага с всичко необходимо – просторно купе с големи, удобни седалки, свобода на движението, изискано обзавеждане и висококачествени материи в изискани комбинации. Позицията на водача е приятно висока и с добра видимост, а ергономията в управлението на цифровите екрани и модерната мултимедия на арматурното табло няма да създаде проблеми на запознатите с shortcut философията в управлението на менютата при новите модели на Peugeot, DS и Citroen. Логиката е малко по-различна от обичайната, но е далеч от прочутите с екстравагантността си решения на френските интериорни дизайнери в миналото.

В миналото остава и легендарното хидропневматично окачване, чиято празнота инженерите на марката са успели да попълнят с новата система Advanced Comfort Active Suspension. Без да се впускаме в подробности, става дума за активно индивидуално управление на амортисьорите с прогресивна функция на амортизацията (Progressive Hydraulic Cushions) на базата на сензорни данни за вида, профила и неравностите по настилката в реално време. Резултатът от това рядко в този клас технологично нововъведение се усеща още след първите метри и навява положителни спомени за хидропневматичните „летящи килимчета” на Citroen.

Plug-in хибридното задвижване на топверсията с красноречивото означение 225 прави впечатление не толкова с динамиката на своите 224 к.с., колкото с мекия си характер и спокойната тяга, които допълват сполучливо цялостната философия на френския Gran Turismo. В хибриден режим четирицилиндровият турбоагрегат ползва подкрепата на електромотора с 81 кВт и осемстепенната трансмисия Aisin, а по желание на водача може да отстъпи задълженията си изцяло на своя електрически колега, захранван от акумулаторна батерия с капацитет 12,4 кВтч. В този случай пробегът (WLTP) с едно зареждане може да достигне подходящите за употреба в градски условия 60 километра.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Citroen

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Оригинален дизайн, впечатляващо като размери и оборудване вътрешно пространство, много комфортно поведение на пътя и мощно рlug-in хибридно задвижване – в момента не са много автомобилите на пазара, които могат да предложат всичко това на ценовите равнища на СХ 5. Изгледите за трайно завръщане на флагмана на Citroen изглеждат много добри.

Коментари
comments powered by Disqus