Докато Себастиен Льоб и Дани Сордо се опитваха да направят Жълтите павета през Двореца в София черни, Citroen представи официално DS3 R3.
DS3 R3 е базиран на правилника за Group R3T, която е валидна и за J-WRC шампионата. Този автомобил е предназначен предимно за частни клиенти, като французите ще го предлагат и като изцяло готова машина и като кит за надграждане.
По официална спецификация максималната мощност достига 210 к.с. при 4750 об./мин, а пикът на въртящия момент е 350 Нм при 3000 Нм. Трансмисията е секвенциална получавтоматична, като за първи път автомобил от този клас е оборудван с планки за смяна на скоростите директно от волана. Диференциалът на ZF е самоблокиращ се.
Окачването е разработвано съвместно с BOS. Спирачките на предната ос са 330 милиметрови (300 във версията за макадам) с четирибутални апарати, а за задната – 300-милиметрови с двубутални апарати. От Citroen Racing препоръчват гуми на BFGoodrich.
Размерите на DS3 R3 са дължина 3948 мм, широчина 1715 мм и междуосие 2465 мм. Според изискванията за R3 минималното тегло на автомобила с пилота и навигатора е 1230 кг.
На този етап от Citroen не публикуват официално цената, но отбелязват, че тя ще бъде „достъпна”.