Трите заводски тима, които догодина ще участват в Световния рали шампионат, представиха новите си WRC автомобили.
От догодина настоящите двулитрови турбодвигатели във WRC ще бъдат заменени с 1,6-литрови, като поне според предварителната информация максималната им мощност ще е приблизително еднаква – около 300 к.с. Промени има и в аеродинамиката, но най-съществените корекции засягат шасито, тъй като за база ще се използва S2000 категорията.
Шестстепенната секвенциална кутия (без система за смяна на предавките от волана) е комбинирана само с преден и заден диференциал, тъй като според новия правилник централният и електронните системи за контрол на диференциалите са забранени. В допълнение обаче ФИА позволява използването на система, която деактивира предаването към задните колела при дърпане на ръчната спирачка.
Тъй като това ще бъде първа година за новите WRC автомобили, правилото за ограничен брой двигатели през сезона започва да важи от петия кръг за сезона. След четвъртия старт всички тимове ще имат право на максимум два мотора за автомобил в оставащите девет кръга. Същото би трябвало да важи и за трансмисията.
Спирачните дискове ще бъдат с по-малък диаметър – 355 мм (асфалт) и 300 мм (макадам) за предната ос и 300 мм за задната. Спирачните апарати са четирибутални, като за асфалтовите състезания е разрешено използването на системи за водно охлаждане на спирачната система. Колелата са 18 цолови за асфалт и 15-цолови за макадам и сняг.
Citroren на този етап единствено публикува динамичните характеристики на своя мотор. При DS3 WRC максималната мощност е 300 к.с. при 6000 об./мин, а въртящ момент – 350 Нм при 3250 об./мин. Впръскването е директно, като контролният блок е на Magneti Marelli.
Новината при Ford е, че от Pipo Moteurs вече са завършили работата по 1,6-литровия мотор, но подготовката на Fiesta S2000 далеч не е приключила. Пълната спецификация за 2011 г. все пак ще бъде тествана през следващия месец.
MINI и Prodrive са най-назад в развитието на своя модел Countryman WRC, но това е нормално с оглед на факта, че програмата на тима догодина ще бъде ограничена до 6 старта. Настоящият шампион в IRC сериите Крис Мийк ще кара за MINI, като в близко бъдеще трябва да разберем и кой ще бъде неговият партньор.
Плановете на Prodrive са оборудваният с двигател на BMW модел да участва с пълна кампания едва през 2012 г., когато ще бъде наличен и за частни клиенти. Предвижда се за период от 4 години базираният в Банбъри препартор да подготви цели 100 MINI Contryman WRC.
Стартът на сезон 2011 в световния шампионат ще бъде даден с рали „Швеция“ (10-13 февруари).