Продуктовата версия на Citroen DS4 ще се появи на автомобилния салон в Париж. Това е вторият модел на французите от DS линията след успешния DS3.
Спортният хечбек с пет врати, представен като прототип в Женева, е базиран на платформата, която използва новия C4. За разлика от него обаче той е 60 мм по-къс, 40 мм по-висок и 20 мм по-широк, което гарантира по-висока позиция на седене и по-добра визия, без да се правят компромиси с пътното поведение благодарение на увеличената следа. Същевременно обемът на багажното отделение достига 370 литра, а салонът е оборудван с екстри като извода за 230 волта и USB интерфейса.
За спортната визия на DS4 отговаря не само агресивният дизайн на купето, а и панорманото челно стъкло, което гарантира 45 градуса ъгъл на обзор. Детайли като скритите дръжки на задните врати, множеството хромирани елементи и масивния спойлер на петата врата допълват стилистиката, наложена от DS3.
Гамата двигатели включва пет единици, като всичките отговарят на Euro V стандарта. Дизелите са HDi 110 и HDi 160, а бензиновите мотори - VTi 120, THP 155 и THP 200. Последният е й най-мощният в гамата, въпреки че работният му обем е 1,6 литра. Благодарение на принудителното пълнене обаче THP 200 генерира 147 кВт (200 к.с.) и 275 Нм при 149 г/км CO2. Всички двигатели са комбинирани с шестстепенни класически механични или роботизирани механични ESG скоростни кутии.
Гамата на DS4 ще включва и микрохибрид, базиран на HDi 110. С помощта на старт/стоп системата, усъвършенствания алтернатор, който връща част от енергията, отделяна при спиране, както и на скоростната кутия с по-дълги предавателни числа нивата на вредни емисии CO2 и средният разход в градска среда са намалени с 15%.
Продажбите на DS4 в Европа ще стартират следващата есен, като на този етап няма информация за цените. Със сигурност обаче те ще бъдат по-високи от тези на стандартния C4.
Aнонимен
Я, Опел Астра!