Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroen Hypnos: Дизелов хибрид с 200 коня

04.06.2009 12:21 2
2
2571848603

В концепцията си Citroen Hypnos съчетава турбодизел на предната ос с електрически двигател отзад. Неговата структура е в основата на поредицата хибриди Citroen.

Скъпи фенове на Citroen, за съжаление няма да видите сериен Hypnos, конкуриращ пряко BMW X6. Хибридът представлява чиста проба проучване на идеите и технологиите за бъдещото развитие на французите в областта на алтернативното задвижване.

Без шофьорска оценка

Citroen показа своята хибридна концепция на обществеността още миналата есен на автосалона в Париж. За съжаление, чак сега успяхме да се доберем до него и да го покараме. Всъщност „караме” е доста силно казано. Подобни прототипи имат много крехка конструкция и не позволяват пълното удоволствие от един класически тест. Особено като се има предвид, че точно този автомобил е уникален. С изтънчените си линии, поръчкови гуми и интериор, решен във всички цветове на дъгата, Citroen Hypnos е способен да накара всеки един човек да позеленее от яд, че няма да може да му се нарадва подобаващо.

Набива се на очи, по-точно на уши, шумното самозапалване на двулитровия турбодизел, генериращ 200 к. с. Това е така, защото изолация липсва и при всяко едно стартиране на дизеловия агрегат возещите се в Hypnos чуват по неприятен начин типичното тракане, придружено с неприятни вибрации. Но все пак Hypnos е хибрид, което означава, че е снабден не само с гореспоменатия турбодизел, а и с електромотор, генериращ 37 киловата. Или по-точно казано 50 к. с. В случая двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела, а електрическият мотор се грижи за въртенето на задните гуми.

Задвижване на четирите колела от електромотор и турбодизел

Електирчеството, нужно за задвижване на електромотора, се складира в никел-металхидридна батерия, която се намира зад задната ос. Въпреки фактът, че отделя много топлинна енергия и тежи цели 50 кг, от Citroen продължават да се придържат към този род батерии, защото са по-добри по отношение на сигурността и надеждността. На Hypnos са му нужни само 60% от мощноста на 220-волтовата система, за да се придвижва на електричество. Това осигурява много по-дълъг живот на батерията и теоритично хибридът може да измине до 3 км с 20 км/ч, без да отделя абсолютно никакви вредни емисии. Споменава се, че е възможно скоростта да бъде увеличена и на 50 км/ч.

Хибридите не са новост за Citroen

На HDi мотора помагат системата за автоматичен старт/стоп, както и по-мощен алтернатор. Чисто технологически, автомобилите с алтернативно задвижване не са новост за Citroen. В продължение на 10 години французите изкараха няколко хибридни модела, като Citroen Saxo Dynavolt и Citroen Xsara Dynactive, но те бяха с бензинови мотори и недостатъчно ефективни. „Междувременно за нас дизеловите агрегати са в основата на всички хибридни разработки”, заяви говорителят на Citroen Томас Албрехт.

200 к.  с., а само 4,5 литра на 100 км

Въпреки високото тегло и мощност от 200 к. с., на Citroen Hypnos са му нужни само 4,5 литра дизел за да измине 100 км, а отделените от хибрида вредни емисии са едва 120 г/км. Това е почти наполовина по-малко в сравнение с настоящите дизелови автомобили в сегмента на SUV.

Когато през 2011 г. Hypnos се качи на поточната линия, ще бъде преименуван на DS5. В началото на производствения цикъл не се планира вграждането на DeNOx катализатори с впръскване на карбамидни инжекции за азотния окис.

Без стандарт Eвро6

Във връзка с въвеждането на стандарта Евро6, което ще стане на 1 септември 2014 г, от Citroen заявяват: „В момента не виждаме конкретна причина наш продукт да отговаря на тази норма”, което автоматично означава, че DS5 ще попълва Евро5.

Контрастът между Hypnos и японските хибриди на Toyota, които използват бензинови двигатели, е огромен. Пионерите от Citroen обаче ще въведат различни режими на шофиране за своя модел, от много спортен до изцяло икономичен.

Шеф-дизайнерът на Hypnos Домагой Дукец очаква с нетърпение новата вълна електрифициране на автомобилите, „Ние, дизайнерите, имаме по-ясно бъдеще. Колкото повече се развива задвижването с електричество, толкова повече ниши ще можем да запълним.”

текст: Александер Блох

 

Коментари

ceci
Citroen-a e super...dano da go pusnat v proizvodstvo po skoro!

g
Ммм, дано не го обезличат много в серийната версия.

comments powered by Disqus