Френският автомобилен производител иска да увеличи пазарния си дял в Европа през 2009 г., обяви новият шеф на марката Жан-Марк Гал
През първите три месеца на годината Citroen запазва пазарния си дял от 5.8% въпреки спада в продажбите от 17.4% до 199 443 автомобила, по данни на АСЕА – Асоциацията на европейските автомобилни производителиГал сподели пред журналисти, че марката, която е част от концерна PSA/Peugeot-Citroen, се надява да се възползва от продажбите, предназначени за бизнеса, след като се сложи край на схемите за даване на стари автомобили за скрап.
Правителствата във Франция, Германия, Испания и други европейски страни лансираха схеми за даване на старите автомобили за скрап и получаване в замяна на това на бонуси за покупка на нови. Някои анализатори изразиха опасения, че продажбите тотално ще се сринат, след като тази схема приключи.
Гал сподели също така, че присъствието на руския пазар е жизненоважно за PSA. През първото четиримесечие на 2009 г. продажбите на Сitroen в Русия са се увеличили с 60% до 3194 единици според информация на Асоциацията на европейския бизнес.
“Не можем да си позволим лукса да не сме там”, коментира Гал, добавяйки, че предвижда още по-голям възход за руския пазар през следващите години. Oчакваше се Русия да надмине Германия като най-големия европейски пазар още през тази година, но драматичният спад в продажбите, породен от кризата, попречи това да се случи.
Жан-Марк Гал зае шефското място в Citroen през февруари, след уволнението на Кристиян Щрайф. Преди да застане начело на френския автомобилен гигант, той е бил вицепрезидент по продажбите в Mercedes-Benz.