Предстоят шокиращи новини в световния шампионат въпреки паузата
Зимната пауза в Световния рали шампионат вероятно ще бъде изпълнена с много повече събития отколкото стандартно по това време на годината. Причината са сериозните рокади, които големите отбори планират.
Първи спусъка дръпна шампионът От Танак, който напусна Toyota, за да се присъедини към първенеца при производителите Hyundai. Пилотите, които могат пълноценно да заместят естонеца, се броят на пръстите на едната ръка, но сътресенията в PSA групата може да направят страхотен подарък на Томи Макинен.
Себастиан Ожие има договор със Citroen до края на 2020 г., след което французинът вероятно ще сложи точка на състезателната си кариера. Ръководеният от Пиер Будар тим обаче може да напусне преждевременно WRC, тъй като бордът на директорите не е доволен от развитието на програмата.
След рали „Каталуня” Будар е дискутирал надълго и нашироко проблемите в отбора с Линда Джаксън, изпълнителния директор на Citroen. Но дори и двете страни да са начертали пътя, който ще върне заводския тим на върха, то реализацията на тези планове е под въпрос, тъй като и Джаксън вероятно ще бъде заменена в близко бъдеще от Венсан Кобе, бившия ръководител производство на Mitsubishi.
Слуховете за напускането на Citroen се засилиха допълнително, след като Peugeot, другата голяма марка в PSA, обяви, че ще възроди заводската си програма в Световния шампионат по издръжливост през 2022 година. Това вероятно става възможно с пренасочването на средствата за моторни спортове вътре в групата.
При евентуално оттегляне на Citroen Ожие ще остане свободен агент и Томи Макинен пръв ще се възползва от неговите услуги. Очаква се още в края на седмицата тим шефът на Toyota да потвърди и Елфин Еванс, което вероятно означава, че за японците догодина ще се състезават шампионът във WRC 2 Pro Кале Рованпера, Еванс и Ожие.
Напускането на Citroen може да извади от шампионата куп качествени пилоти. Есапека Лапи остава без отбор, въпреки че подписа с французите само преди година, а договорите на Яри-Мати Латвала и Крис Мийк с Toyota вероятно също няма да бъдат подновени. Хейдън Падън прави всичко по силите си, за да се върне в шампионата, както и Мадс Йостберг, а Крейг Брийн и Андреас Микелсен се борят за евентуалния четвърти автомобил на Hyundai.
Тази неяснота относно бъдещето на Citroen все пак отваря страхотна възможност за Малкълм Уилсън, който ще може да привлече в M-Sport качествени пилоти и то без да се налага да плаща базнословни суми, какъвто беше случаят с Ожие в края на 2016 година.