Citroen планира да разшири моделната си гама, като стартира нова продуктова линия, предназначена специално за „iPod генерацията“. Това ще бъде четвъртата серия след стандартната, новата DS и Picasso.
Добрите отзиви към възродената DS линия и силните продажби на DS3 са причината французите да планират разширяване на моделната гама, коментира главният дизайнер на PSA Peugeot-Citroen Жан-Пиер Плуе пред Autocar. Новата фамилия на Citroen ще бъде представена официално на автосалона в Париж тази есен. Първоначалните слухове бяха, че тя ще бъде нискобюджетна, но Плуе отрича това като възможност.
„Цената няма да е определяща за този бранд, а опростеният и находчив дизайн“, коментира главният дизайнер на французите. „Това ще бъде линия за клиентите, които оценяват чистотата на дизайна, линия за iPod генерацията. Все още не мога да разкрия името й, но този бранд ще шокира и изненада мнозина в Париж, обещавам ви. Няма да е типичен за нас, ще скъсаме с традицията.“
Като отправна точка за новата линия Плуе дава легендарния 2CV - „не за външния вид, а за иновативния дух“. Това логично води до предположенията, че представеният през 2007 г. C-Cactus ще очертае стила й. „Ако представяхме сега C3 Picasso, то той спокойно можеше да попадне в тази фамилия – той е младежки, иновативен, ефикасен и опростен като дизайн“, продължава Плуе.
Новата линия ще бъде противоположна на възродената през 2009 г. DS. „DS акцентира върху френското, върху формите, върху изискаността, докато новият бранд ще бъде антитезиз на всичко това. Той ще разчита на максималната опростеност, ще е насочен към друга група клиенти спрямо тези на DS, предимно по-млади.“
По всяка вероятност първият модел от новата линия ще бъде малък градски автомобил, който да запълни частично опразнената ниша след спирането на C2. „Не планираме заместник на C2 като (класически) Citroen, но имаме отлична възможност да измислим нещо много по-интересно с новата марка“, завършва Плуе.