През тази седмица френската компания ще разкрие повече детайли от своя план, който включва нова продуктова линия, акцентираща върху модели, по-близки до премиум класа, промени в наброяващата 3000 души дилърска мрежа, както и по-добро обслужване.
Тази революционна стъпка съвпада с 90-я рожден ден на Citroen и ще доведе до първото актуализиране на логото на компанията (орнамент във формата на обърнато V) от 1985 г. насам. Ребрандингът ще включва също така нов маркетингов слоган и хармонизиран интернет сайт в световен мащаб.“Oт известно време насам брандът се криеше зад самите автомобили”, казва маркетинг директорът Ксавие Шардон пред Automotive News Europe. "Предприемаме всички тези действия, за да могат клиентите да се насочват към Citroen заради това, което представлява марката в своята цялост, а не всеки модел, взет отделно”.
Кодово наименувана „три години, за да впечатлим света”, инициативата е завещанието на бившия управителен директор на Citroen – Жил Мишел, който напусна автомобилния производител през декември, за да оглави независимия имуществен фонд към правителството.
Още преди да се раздели с компанията Мишел искаше Citroen да не се свързва единствено с автомобили от ниския клас, да подобри имиджа си и да покачи пазарния си дял.
Шардон ще представи своя проект за ребрандинг (той се разработва от средата на 2007 г.) на 4 февруари.
Ключов елемент в този план ще бъдат автомобилите от по-висок клас. „Ние ще предложим продукти с марката Citroen, които ще добавят нова стойност и елементи от премиум сектора”, твърди шеф-дизайнерът на PSA Peugeot Citroen Жан-Пиер Плуе.
Близки до компанията източници споделят, че новите автомобили ще отбележат възкръсването на линията DS - флагманът на Citroen през 50-те, 60-те и 70-те години. Очаква се първият модел да се появи в края на 2009 г. и началото на 2010 г. и да носи името DS3.
През 2008 Citroen отчете спад в продажбите на нови автомобили от 7,2%, равняващ се на 1,35 милиона бройки. Делът на компанията на европейския пазар остава непроменен – 6,5%.
„Ще поискаме по-големи промени в архитектурния облик на нашите шоурумове, но повече от всичко бихме желали да видим еволюция в нашите отношения с клиентите”, коментира Шардон. „Подобряваме нивото на нашето обслужване, но имаме да извървим още много път."