Първият модел за местния пазар ще бъде кросоувърът C5 Aircross
Концернът PSA не иска да зависи от продажбите в Европа и търси други пазари. Затова Peugeot отново отива в Северна Америка, Opel се връща в Русия и Citroen се премества в Индия. Въпреки че настъплението в Китай е затруднено, това не пречи на нови опити. Главният изпълнителен директор на Citroen Линда Джаксън в интервю за Automotive News заяви, че нейната марка до края на 2021 г. ще предложи на индийците евтини модели. Те ще бъдат създадени по нова програма, подобна на Renault - Global Access (Dacia, Logan, Duster, платформа B0).
Архитектурата CMP за изграждане на бюджетни автомобили очевидно не е подходяща поради сложността и високата й цена, така че Citroen ще продава модели в Индия върху платформи PF1, EMP1 и EMP2 или ще създаде специална платформа, евтина и достъпна. Французите разбират, че не могат да се справят без партньори и са привлекли концерна CK Birla Group заедно с Hindustan Motor Finance Corporation, за да построят завод за производство на автомобили. Освен това близо до Бангалор съвместното предприятие PSA Avtec Powertrain вече може да произвежда 300 000 двигателя и 200 000 скоростни кутии годишно.
Първият Citroen за индийския пазар, според местните медии, ще бъде кросоувърът C5 Aircross. Местната премиера ще се състои на 3 април. Все още не е решено дали PSA ще използва марката Ambassador, изкупена през 2017 г.
Вторият модел за индийците много вероятно e да бъде Citroen C3 Aircross, защото местните купувачи вече не харесват седани, а предпочитат автомобили с каросерия хечбек и кросоувъри.
"Всички прогнози за Индия сочат, че пазарът ще расте в геометрична прогресияо", каза Джаксън. Анализаторите наистина очакват, че до 2025 г. индийският пазар ще нарасне до шест милиона автомобила и ще стане третият по големина след Китай и САЩ. Въпреки това вече са разпределени пазарните дялове: Maruti Suzuki, Tata, Hyundai и Mahindra притежават повече от 80%, а останалата част се споделя от европейски, азиатски и американски марки с различна степен на успех.
"Безспорно на индийския пазар има място за нови марки и производители на оригинално оборудване, но много ще зависи в кои сегменти Citroen ще реши да играе", обяснява Анил Шарма от Marketsand Markets Research. - Конкуренцията с утвърдени играчи в масовите сегменти едва ли ще даде положителни резултати. Най-добрият шанс за Citroen е да се съсредоточи върху скъпи модели и малки обеми".