Рали „Япония маркира четиринайсетия кръг от Световния рали шампионат. Макадамовите отсечки на остров Хокайдо ще посрещнат претендента за четвърта поредна титла Себастиен Льоб и неговия съотборник Дани Сордо.
След двете последователни асфалтови състезания в Каталуня и на остров Корсика WRC-керванът потегли след седмица почивка към най-северния остров на територията на Япония. Макадамовите трасета в региона на град Обихиро ще станат арена на поредната оспорвана битка от календара на Световния рали шампионат.Рали „Япония“ дебютира в престижната надпревара през 2004 година. Известно е с комплексния си характер. Стартира с мрачните дълги пътни секции между сервизната зона и скоростните отсечки. Специфичните състезателни етапи обаче напълно компенсират този недостатък. Настилката е бърза, като на места пътищата стават изключително тесни. Оскъдната растителност покрай тях може да крие корени и камъни. Традиционно отсечките са хлъзгави, а при дъжд и висока влажност на въздуха стават изключително коварни. Редът на стартиране има значение за времената. Себастиен Льоб, който ще бъде втора кола по време на първия ден, ще може да се възползва от линиите на основния претендент за титлата Маркус Грьонхолм, който като водач е длъжен да поведе колоната в петък сутрин. Разликата между двамата във временното класиране при пилотите е само четири точки в полза на финландеца.
Целта на трикратния световен шампион естествено е да повтори успеха си от миналата година, когато победи Маркус Грьонхолм с минималните 5,6 секунди. Дани Сордо ще използва надпреварата, за да трупа опит, тъй като това е едва второто му участие в Страната на изгряващото слънце. Това съвсем не означава обаче, че младият испанец няма да преследва класиране на подиума.
И двата екипажа на Citroen ще разчитат на рали версията на C4 при предизвикателството, което ще им предоставят скоростните отсечки около Обихиро – своеобразна комбинация между състезанията в Португалия, Аржентина и Нова Зеландия. C4 WRC се представи блестящо и в трите старта, което е предпоставка за силни резултати и през този уикенд.
„Мисля, че може да очакваме поредната силна, но и много трудна битка“, заяви спортният директор на Citroen Ги Фреклен. „Себастиен, Даниел и Citroen C4 трябва задължително да преследват победата, ако искат да намалят аванса на Маркус Грьонхолм. Миналата година видяхме, че той е невероятно труден опонент по отсечките в Япония. Дани и Марк също имат шанс, но ще бъдат затруднени от настилката и липсата на опит. По отношение на колата, това е поредното специфично състезание, но всички в Citroën Sport вярваме, че ще се справим с предизвикателството, което ни очаква в Япония