Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroën C4 Cactus срещу Renault Mégane: Не само дизайн

24.08.2018 15:34

Два френски модела, предлагащи индивидуален стил на умерена цена

Навсякъде около нас гъмжи от небиещи на очи компактни автомобили – така е и във Франция. Сега с новите Citroën C4 Cactus 4 Renault Mégane тамошните производители атакуват утвърдените конкуренти с индивидуалистични алтернативи, които се отличават от масата не само с дизайна си. 

Имате определени предпочитания към френския стил на живот и търсите алтернатива на обичайните масови автомобили от компактния клас? Добре дошли на първия сравнителен тест на новия Citroën C4 Cactus срещу неговия сънародник Renault Mégane – като и двата модела са в бензинови версии с около 130 к.с. При това още в началото ще отбележим, че френските автомобили биха могли да са привлекателна алтернатива и за купувачите, търсещи ниска цена. 

Така неусетно вече сме навлезли в анализа на ценовите листи. Те предизвикват объркване – независимо дали ги прелиствате усърдно или конфигурирате моделите онлайн. От Renault например са взели за база оборудването Intens на тестовия автомобил и са сътворили специалната версия Limited с пакет Deluxe – така с почти идентично оборудване Mégane става с около 200 евро по-евтин. Наред с други неща на борда присъстват серийно двузонов автоматичен климатик и седеминчов сензорен екран плюс дигитален радиоприемник и свързване със смартфон – така че можете да си спестите малко по-голямата система R-Link 2 със софтуер за навигация. 

Полезни екстри при тестовия автомобил са пакетът Safe с адаптивен темпомат и асистент за аварийно спиране (790 евро), както и 360-градусовият асистент за паркиране за 890 евро. За още 2600 евро ще получите не само предавателна кутия с два съединителя, но и по-новия 1,3-литров мотор със 140 к.с., с какъвто е оборудван Mercedes A-класа. 

Докато Mégane предлага още доста простор за надграждане, C4 Cactus участва в теста с бензинов турбомотор и върховото оборудване Shine и с цената си от 22 490 евро е с точно 400 евро по-евтин от модела на Renault. При това още серийно той предлага автоматична система за аварийно обаждане при катастрофа, както и навигация със седеминчов екран, като комбинира екстрите в почти идентични пакети, който най-често са с по няколкостотин евро по-евтини, отколкото при Renault.

Икономии à la Citroën

Ако поръчате Cactus с автоматична трансмисия, ще трябва да се задоволите с по-ниска мощност (110 к.с.), но надбавката би била само 450 евро. При системите за подпомагане Citroën е добавил още доста в сравнение с предлаганото от предишната версия. Разпознаването на пътни знаци, асистентът за спазване на лентата, предупрежденията за автомобил в мъртвата зона и за умора на водача струват общо 750 евро. Това, което обаче изцяло липсва в ценовата листа, са съвременни LED светлини и темпомат с регулиране на дистанцията.

В замяна на това тук можете да вложите известна сума в пъстри или луксозни аксесоари. Защото независимо че с фейслифта Cactus е загубил характерните си предпазни ивици с въздушни камери (аirbumps), той може да бъде конфигуриран доста по-многоцветно от сребристо-черния тестов автомобил. А с интериора Hype Red, включващ червено арматурно табло и тапицерии от светла кожа, (990 евро), тук може да се усети и полъх от аристократизъм. 

Това, поне донякъде, отклонява вниманието от по-малкото място в купето. Както отпред, така и отзад C4 настанява своите пасажери върху извънредно меко тапицирани комфортни седалки, но усещането за простор е по-скоро ограничено поради широката едва 1,71 м (отвън) каросерия и дългото само 2,60 м междуосие. В добавка панорамният покрив (490 евро) намалява силно мястото над главите на пътуващите отзад. По-щедро оразмерени са многобройните, отчасти гумирани места за дреболии. Едрият багаж обаче трябва да се повдига над високия заден праг, за да бъде поставен в дълбокия, почти лишен от гъвкавост багажник. Със своите 358 до максимум 1170 литра той поглъща по-малко от товарното отделение на Mégane (от 384 до 1247 л).

И в модела на Renault задната седалка може да бъде сгъната само в отношение 60 : 40, при което също се получава стъпало. В замяна на това автомобилът може да поеме над половин тон полезен товар – докато капацитетът на C4 е малко под 400 кг. Към по-обширното вътрешно пространство се прибавят спортно-комфортни кожено-велурени седалки, предлагащи на всички пътуващи добра странична опора. С изключение на сложните мултимедийни менюта управлението на функциите е по-лесно, отколкото в С4 – благодарение на отделните регулатори за климатика и прегледно оформените бутони на волана. Също дигитализираните уреди на арматурното табло не само информират водача по-подробно, но и може да бъдат индивидуализирани. 

И в движение Mégane предлага разнообразни възможности за настройки: наред с реакциите на педала за газта и мотора на регулиране подлежи и работата на кормилната уредба. Независимо от избрания режим на шофиране Mégane е по-динамичният от двата автомобила.

Динамично-комфортен

С директната си кормилна уредба и по-слабото накланяне на каросерията при бърза смяна на посоката той доставя повече радост при шофиране на второстепенен път, без да губи комфорта на окачването. Mégane поглъща по-уверено от C4 грубите неравности по пътя, докато четирицилиндровият мотор на 1,3-тонния модел проявява лека умора преди пенсионирането си във връзка с възприемането на стандарта WLTP. Освен това средно в теста изразходва 7,7 л/100 км, тоест с 0,8 л повече от двигателя на Citroën.

Живият трицилиндров турбоагрегат на С4 със своите 230 Нм се усеща като по-пъргав от двата мотора. Той ускорява до 100 км/ч по-лекия с над 100 кг Cactus с половин секунда по-бързо – за 9,9 сек. А при спирането от 100 км/ч моделът на Citroën застива на място след 36,2 м – с над два метра по-рано от представителя на Renault.

При по-енергичен стил на шофиране обаче C4 започва да рие с предните колела, а при висока скорост в завой каросерията му се накланя осезаемо, преди системата ESP да предотврати с груби действия опитите за напускане на трасето. Серийното комфортно окачване също не се представя съвсем убедително – понеже макар Cactus да се плъзга плавно над дългите вълни по настилката, при къси неравности се усещат тласъци, включително и чрез директната кормилна уредба. 

В крайна сметка по-балансираният Mégane печели доста еднозначно тестовия дуел. Но пък Cactus по-автентично е пренесъл през времето френското усещане за живота. 

 

Текст: Клеменс Хиршфелд
Снимки: Ахим Хартман

 

Коментари
comments powered by Disqus