Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroën C5 Aircross (2022): Сбогом на тъпата муцуна

13.01.2022 11:54

Citroën внася промени във външността, оборудването, седалките и сензорния екран

Citroën участва в SUV сегмента със C5 Aircross от 2018 г., а сега компактният французин претърпя модернизация. Това е преди всичко фейслифт в буквалния смисъл, защото марката на Stellantis group основно стяга лицето на C5 Aircross. От чисто техническа гледна точка остава платформата EMP2, на която са базирани например Opel Grandland и DS7 Crossback. Съответно фейслифтът не внася иновации и в портфолиото на задвижванията. Както и в други модели, тук се предлагат бензиновият двигател Puretech 130, дизелът Blue HDi 130 и топверсията plug-in хибрид с 225 к.с.

Функционални отвори за въздух

От друга страна, това прави визуалното ретуширане още по-забележимо. В бъдеще логото на марката ще краси преработената предна част като два черни ъгъла в хромираната рамка, която Citroën интегрира в радиаторната решетка, вместо да бъде позиционирана над нея, както беше преди. Под фаровете с дневни светлини с V-образна форма има вертикални вентилационни отвори, които са станали функционални и вече не украсяват физиономията като обикновен акцент. Над регистрационния номер остава тесен процеп, а отдолу вентилационният отвор изглежда по-голям. Най-вече защото Citroën се освобождава от кръглите, контрастиращи по цвят декоративни елементи. Производителят е придал на светлините съвременен 3D изглед отпред и отзад със затъмнено стъкло и нова светлинна графика. Това, което остава същото, са контурът на предния капак и страничният изглед, както и дизайнът на задната част.

Пораснал сензорен екран

В дизайна на арматурното табло интервенциите отново са по-видими, въпреки че воланът и дисплеят на контролните уреди останат същите. Нов 10-инчов сензорен екран (по-рано 8-инчов) е разположен на видно място в арматурното табло, като измества централните вентилационни дюзи надолу, вместо да бъдат ограден странично от тях. Ясните хоризонтални линии отчетливо се различават от издутия и изглеждащ леко закачливо модел отпреди модернизацията. Подредената централна конзола, на която големият скоростен лост е заменен с  дискретен превключвател, също се вписва добре. В допълнение Citroën дарява модела си с ново отделение за дреболии и втори USB порт.

От C4 и C5 X разкрасеният Arcross възприема последното поколение седалки Advanced Comfort, снабдени с ядро от пяна с висока плътност и допълнителен слой пяна с дебелина 15 милиметра. Освен отопление креслата (отпред) имат и масажна функция. В зависимост от нивото на оборудване Citroën облича седалките със soft touch алкантара или перфорирана кожа. Подлакътниците, арматурното табло и централната конзола са покрити с плат с ефект на кожа. Отзад французите монтират три индивидуално сгъваеми, плъзгащи и прибиращи се седалки. 

Очаква се обновеният модел да стигне до клиентите в началото на лятото, Citroën все още не съобщава цени. Настоящият C5 Aircross стартира в Германия с бензинов двигател и механична трансмисия от 31 740 евро, за версията PHEV се плащат поне 40 390 евро.

Заключение

Citroën C5 Aircross израства. Опростената визия и със сигурност новият сензорен екран се отразяват добре на компактния SUV. Фактът, че френската марка остава вярна на своята линия и продължава да поддържа комфорта като основна компетентност на Aircross, е похвален. Динамизацията би нанесла на автомобил повече вреда, отколкото полза.

 

Текст: Патрик Ланг 
Снимки: Citroën / Патрик Ланг

Коментари
comments powered by Disqus