Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroën C5 X: Голямото завръщане

27.05.2022 18:34

Първи впечатления от комфортния кросоувър във върховата версия 225 рlug-in хибрид

Винаги си заслужава да се отдаде дължимото на традициите. Особено когато те са толкова богати и славни, колкото реномето на марката Citroën в класа на престижните лимузини. Още с божествения DS французите се превръщат в еталон за оригинален стил и авангардни технологични решения, а последвалите през годините CX, XM и С6 продължиха бодро в същия дух на независимост и нестандартен подход в преследването на лукса и неговия неизменен спътник - комфорта.

Днес времената са други, публиката се прехласва по електрификацията и кросоувърите, а Citroen е част от невъобразимия конгломерат Stellantis. Невъобразим, защото през далечната 1919 година, когато на бял свят излиза Citroen Typa A с прочутия двоен шеврон върху зъбните колела на главното предаване и емблемата на радиаторната решетка, приземяването на НЛО на върха на Айфеловата кула със сигурностт е изглеждала по-вероятно събитие, отколкото съжителството под един покрив с традициите на други светила на автомобилния небосклон като Dodge, Lancia, Opel... списъкът е дълъг…

Но както вече споменахме, традициите са важни и следва да се почитат и съхраняват. Като например в името на последния модел на Citroen, чието име съвсем неслучайно напомня абревиатурата на престижния модел от 70-те. В случая мистерията на загадъчното „Х” не е толкова заплетена, защото един поглед към дизайна на новия флагман в гамата на марката е достатъчен, за да разшифрова индекса като „кросоувър” -  C5 X продължава линията на по-малкия С4, добавяйки необходимата за представител на горния сегмент на средния клас субстанция по отношение на размерите и стила. Последният е не по-малко важен за марката, а използващият платформата EMP2 нов флагман следва достойно своите предци – стъпил на големите си колела, C5 X балансира фино на границата между хечбека, комбито и голямото спортно купе, откроявайки се приятно на фона на преките си конкуренти.

Повече за впечатленията ни от новия Citroën C5 X, както и много други теми от света на автомибилите, можете да откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Citroën

Коментари
comments powered by Disqus