Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Citroën My Ami Buggy: искате го, но не може

28.06.2022 15:13

Едва излязъл на пазара, офроуд вариантът на малкия градски електромобил се разпродаде за 18 минути.

През 1968 г. Citroën представи Méhari, нетрадиционно забавно превозно средство – без врати, без покрив и всъщност без логика за съществуване. И все пак елементарният Méhari намери много почитатели. Това беше лайфстайл кола във времена, когато не съществуваха лайфстайл коли. През 2016 г. Citroën се опита да възроди култа с електрически задвижван Méhari, но без успех.

Към края на 2021 г. концепцията за компактен статус символ се възроди чрез Citroën My Ami Buggy. Това е още по-опростена версия на лекото електрическо превозно средство Ami, което французите не възприемат като автомобил, а като напълно електрическо решение за мобилност. Точно половин година по-късно последва изненадата: Citroën всъщност пуснаха в производство концептуалнния мъник, но за жалост всички 50 бройки бяха разпродадени на момента.
Сгъваеми шарнирни скоби вместо врати

Това е подходящо за автомобила, който не само трябва да бъде функционален, естетичен, ергономичен, практичен и екологичен, но и да предлага изживяване при шофиране извън асфалтираните пътища. При което тук говорим предимно за черни пътища, а не за труден терен. Няма врати, така че двамата пътници могат да се насладят на максимална свобода. Те са заменени от шарнирни, тъмно лакирани скоби. Концептуалният автомобил има водоустойчиви, прозрачни брезенти, които могат да се закопчават с цип.

При серийния автомобил тази концепция отпада, но се появява голям сив панорамен покрив, който лесно се затваря при лошо време с помощта на скоби. Когато не се използва, се съхранява навит зад седалките. Жълтите акценти от екстериора се пренасят и в интериора. Лесните за почистване седалки, които имат пластмасови капаци, както и постелките на пода са с жълти шевове. В концептуалния модел седалките все още бяха изцяло жълти и имаха значително по-дебела тапицерия, която също можеше да се сваля, сменя и пере. От концепта ни липсват и рафтовете за къмпинг, както и системата за товарене на багаж.
Силно приглушен офроуд вид

Златните 14-инчови стоманени джанти с черни декоративни капачки и гуми с малко по-висок профил от стандартните за Ami осигуряват мускулестия вид. Колелата обаче вече не са така пригодни за излизане от пътя, колкото в концептуалния модел и са под по-дискретно разширени арки. Стандартната версия също трябва да се справи без защитните ролбари отпред и отзад, както и под зоните на праговете, а решетките на фаровете също липсват. От версиите Pop и Vibe бъгито наследява подсилените предна и задна броня, фаровете, арките на колелата и страничните прагове.
На покрива на концептуалния автомобил имаше багажник, който държаше резервното колело и LED светлинна лента. Бъгито вече е без тези елементи, както и липсва сенника на предния ръб на покрива. От друга страна, остана забавният спойлер на задния ръб на покрива, който познаваме и от версиите на Pop и Vibe на Ami. Цветовата схема също е до голяма степен пренесена, въпреки че делът на цвета "каки" се е увеличил, а този на черно и жълто е намалял.
Електромобил, но не и автомобил
Концепцията за задвижване на Ami - дължина от 2,40 метра, широчина - 1,39 метра и височина - 1,59 метра, остава непроменена. Електродвигател ускорява двуместния автомобил до максимум 45 км/ч и с капацитет на батерията от 5,5 киловатчаса има пробег до 70 километра. И тъй като Ami разива само 45 км/ч, може да се управлява от 16-годишна възраст с шофьорска книжка от категория AM. Не напразно в Citroën му отказват статут на кола.
Да изчезнеш за 18 минути
На 21 юни 2022 г. в 12 часа на обяд французите отвориха онлайн формата за поръчки на Citroën My Ami Buggy. Само след 17 минути и 28 секунди цялата партида свърши. Около 1800 купувачи се състезаваха за единствените 50 налични возила. Доставките ще започнат на 8 август – с VIP доставка директно до дома ви. След това всяко копие има номерирана табелка на таблото от страната на пътника. Между другото, цената за малък сериен модел беше 9790 евро.
Коментари
comments powered by Disqus