Вариантът Hybrid 136 е пример за достъпен електрифициран модел без нужда от външно зареждане
Citroën представя версия с изцяло ново задвижване в гамата на C5 Aircross - Hybrid 136. Тя използва технологичната основа на компактната и лека технология Hybrid 48V и се състои от акумулаторна батерия с напрежение 48V, която се зарежда автоматично в част от фазите на движение и специално проектиран и адаптиран към тази нова хибридна система бензинов двигател PureTech с максимална мощност 136 к.с. в съчетание с нова електрифицирана трансмисия ë-DCS6 с два съединителя и електромотор с мощност 21 кВт.
Със своята плавна работа и максимално улеснена употреба, тази хибридна технология е идеално допълнение към изключително гъвкавия и практичен C5 Aircross. Със своите емисии на CO2 от едва 129 г/км в комбинирания цикъл на WLTP, версията C5 Aircross Hybrid 136 отделя с 15% по-малки количества CO2 от еквивалентната неелектрифицирана бензинова версия на модела. Цената му от друга страна е близка до тази на дизелова версия с еквивалентен двигател, макар емисиите на CO2 да са почти с 12% по ниски от нейните. Разбира се, новият Hybrid 136 осигурява и редица други предимства на електрическата мобилност - от по-голямото удоволствие от шофирането до възможността за неограничено движение в зони с ниски емисии. Всички тези положителни предпоставки правят Hybrid 136 особено привлекателна алтернатива за задвижване на C5 Aircross – SUV модел, който се отличава сред другите автомобили в своя сегмент не само с уникалния си дизайн и атмосфера, но и с изключителния си комфорт, гъвкавост и практични качества.
Hybrid 136 допълва електрифицираната гама на C5 Aircross, която включва plug-in хибридните варианти Hybrid 180 и Hybrid 225, които междувременно формират 40% от общия обем на продажбите на C5 Aircross. В по-общ план, новата версия подобрява и ускорява стратегията за електрификация на марката Citroën, чиято гама в момента съдържа 10 електрифицирани модела - от хибридни до 100% електрически и рlug-in хибридни, от Ami до C5 X и от леки автомобили до лекотоварни превозни средства. Винаги с мисъл и цел за предлагане на оптимално решение, съобразено с нуждите на клиента и отчитащо параметрите на неговия бюджет.
С тази нова система за хибридно задвижване марката Citroën предлага нова електрифицирана алтернатива, която осигурява на потребителите комфорта на изцяло електрическото задвижване, спомага за икономията на гориво и намалява емисиите на CO2 – всичко това при умерени нива на разходите за покупка и експлоатация.
C5 Aircross Hybrid 136 може да се движи в изцяло електрически режим в градски условия, при леко движение без ускорения в извънградски условия, както и по време на маневри. В града новата хибридна версия може да покрие до 50% от пробега в 100% електрически режим, с нулеви емисии и без шум и неприятни вибрации. Благодарение на предимствата на чисто електрическия режим на движение, комфортът на ежедневното пътуване по градски и крайградски маршрути се подобрява значително.
Технологията 48V HYBRID подобрява значително динамичните характеристики и разхода на гориво на C5 Aircross, спестявайки средно по 1 л/100 км (т.е. 15%) в сравнение с версията на модела с бензиновия двигател PureTech 130 и автоматична трансмисия EAT8. Трябва да се отбележи, че този двигател е много икономичен в градски условия на шофиране като постига икономия на гориво от почти 30%.
Новата система на задвижване има положително въздействие и върху емисиите на CO2, които могат да бъдат намалени с до 15% (20 г) в сравнение с бензиновия двигател на версията PureTech 130 Start-Stop EAT8. При ниво на емисиите от 129 г CO2/км (в комбинирания цикъл на WLTP), C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 предлага пълна свобода на движение без ограничения в много градски зони с емисионни ограничения на трафика.
Освен това, хибридното задвижване на новата версия на C5 Aircross осигурява изключително високи нива на комфорт с двата си двигателя (електрически и бензинов), които работят заедно или поотделно, като се включват и изключват автоматично, плавно, неусетно и без никаква намеса от страна на водача. В режимите на рязко и продължително ускорение, електродвигателят добавя допълнителни 9 кВт (приблизително 12 к.с.) към системната мощност и така прави възможни динамичните ускорения, които на свой ред правят шофирането много по-комфортно, приятно и безопасно.
Тъй като зареждането на акумулаторната батерия се извършва автоматично в режимите на забавяне на движението и спиране, новото задвижване прави ежедневната употреба изключително удобна и със сигурност ще се хареса на клиентите, които искат да се възползват от предимствата на електрическото
задвижване без необходимост от презареждане на акумулаторната батерия.