Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Cizeta-Moroder V16T (1988): Хиперспортен прототип на търг

23.11.2021 22:40

Автомобилна легенда, родена от амбицията на двама таланти да надминат себе си

Никой спортен автомобил от 80-те не е по-грандиозен от Cizeta-Moroder V16T: 16 цилиндъра, четири потъващи фара и дизайн, по-брутален от този на Lamborghini.

Срещат са тeстов пилот на Lamborghini и музикален продуцент... Започва като виц, но случката е съвсем сериозна: Клаудио Дзамполи се премества в Лос Анджелис през 80-те години на миналия век, изкарва прехраната си с поддръжка на екзотични автомобили и мечтае да построи своя собствена суперспортна машина.

Джорджо Мородер си е вадел хляба като музикален продуцент. И то с успех: работата му носи три награди Оскар, четири Грами и прякора „Бащата на диското“. Това, както и вкусът на времето от края на 80-те, може да обяснят дизайна на единствената Cizeta-Moroder: отвън бяло като кокаин, отвътре червено като място, облагано с „данък развлечение“.

Идеята: V16 мотор, разположен централно. И напречно

Техническата концепция е също толкова смела, колкото и интериорът: Дзамполи, който познава Мородер от сервиза за екзотични автомобили, иска да монтира в автомобила централно разположен V16. Напречно, като дванайсетцилиндровия в Miura. Марчело Гандини нахвърля на хартия линиите на каросерията. Както преди това при Miura.

Кола като ремикс

Широкият двигател води до доста широка талия. Хоризонтални ребра като при Ferrari Testarossa покриват огромните въздушни отвори пред скосените калници. Задната част завършва с визуален микс от задни светлини на Lotus Elise и Lamborghini Countach. Ако беше музикално произведение, Cizeta-Moroder щеше да е ремикс.

Какво още е типично за спортните автомобили от 80-те? Потъващите фарове. Cizeta-Moroder има четири от тях. Подредени на два етажа. В един момент това идва твърде много за Мородер: след построяването на първия прототип проектът се забавя, той го напуска и името му е премахнато от автомобилите, които ще бъдат произведени по-късно. Само на прототипа с номер на шасито 001 е изписано Cizeta-Moroder.

Песен за премиерата: "A Car is Born"

Премиерата е на 5 декември 1988 г. в Лос Анджелис, водещ е Джей Лено. Джорджо Мородер е композирал песен, озаглавена "A Car is Born" („Роди се кола“), специално за събитието. През следващата година шаси номер 001 е показано на Женевския автослон и на автомобилното изложение в Лос Анджелис. В крайна сметка колата остава притежание на Мородер и наскоро беше възстановена. Специалистите от работилницата са направили някои подобрения: резервоарите за гориво например са получили допълнителни топлинни щитове и цялата механика на автомобила е прегледана и проверена. На 27 януари 2022 г. RM Sotheby's ще продаде прототипа на търг във Финикс. Аризона. Все още няма ценка.

Няколко вътрешни и външни детайла отличават прототипа от по-късните серийни автомобили: например по-големите отвори за въздух и диагоналната линия от праговете до задната броня. Мигачите, светлините за мъгла и страничните огледала също са различни в серийната версия. Вътре арматурното табло, централният тунел, воланът, панелите на вратите и седалките не са същите като в автомобилите за клиенти.

Заключение

Една Cizeta щеше да е рядкост дори ако не беше шаси номер 001, собственост на инвеститора и музикален продуцент Мородер. За да шофирате този автомобил обаче, не са ви нужни стотици хиляди евро. Всичко, което трябва да направите, е да играете Grand Turismo 4, 5 или 6 - V16T е част от автомобилния парк в компютърната игра.

 

Текст: Андреас Оф-Алингер
Снимки: Патрик Ернзен / RM Sotheby's

Коментари
comments powered by Disqus