Ето и рекордите на Нордшлайфе на всеизвестната писта Нюрнбургринг
Вместо състезание от голям ранг, на Северната дъга тече рекордна надпревара със стандартни автомобили, нещо като турбо маркетинг за нови модели. Кои са най-бързите серийни автомобили на легендарната отсечка от 20,832 км и с какви трикове се състезават. Сега ще узнаете. Новина: рекордна обиколка на Нюрбургринг на Renault Clio R.S. 220 Trophy.
Почти всеки месец автомобилните производители се перчат и поставят нови рекорди със своите напудрени серийни автомобили за движение по обществените пътища . Само седем минути и ето ти нов рекорд за автомобилите с предно задвижване. Дори и изключително тежките кросоувъри като Porsche Cayenne Turbo S или Range Rover Sport SVR не могат да се спасят от страстта на инженерите от развойните отдели.
Рекордите влияят добре на успешния маркетинг
Но защо е цялата тази шумотевица? Защо всички производители си падат по рекордите? Надпреварата с времето е добре за PR битката. Северната дъга на пистата Нюрбургринг от доста време е щемпел за качество и емблема на спортен дух. Освен това производителите и без това прибягват до пистата Айфел, за да изпробват новите си модели. Характеристиката на дългата 20,8 км отсечка е смесица от бързи и бавни отсечки, където се проверява и майчиното мляко на прототипите. Между другото, поставянето на нов рекорд е най-добрият маркетинг и възвръща корпоративния имидж. Разбира се, и егото.
Все пак гоненето на време е трудно в сравнение с честното състезание. Обиколките за поставяне на рекорд в по-голямата си част се провеждат самостоятелно и по принцип не се изисква независим орган. Проверката обикновено се извършва само въз основа на видеоклипове в YouTube. Това също важи и за състоянието на автомобилите. Кой знае, колко пъти един производител е натегнал винта, за да даде на своя собствен автомобил допълнителна тяга?
Това не може да се ревизира с интернет видеоклиповете. Но на място може, ако им се позволи да поемат управлението, ако бъдат допуснати. Ние от sport auto се комбинираме с ловците на рекорди. Не защото ние сме постигнали рекорд, а защото искаме спортната кола да достигне граничен праг за нашите читатели. За да могат да се поставят солидни и задълбочени заключения. Нашият параден тест е супер тест.
За изданието 1/2016 Renault изпрати при нас своето Clio R.S. 220 Trophy. И супер тестовият пилот Кристиан Гебхард прелетя по пистата Нордшлайфе с малкия състезателен куршум само за 8:23 минути. С този резултат, мощното 220 к.с. Clio, не само, че беше цели 36 секунди по-бързо, отколкото по-малкия си брат с 200-конски сили на супер теста през 10/2013, но също така и най-бързия тестван някога малък сериен автомобил. Наред с това се оказа, че французинът скача и срещу други категории , както разкри информацията от нашата Supertest база данни: Porsche Cayman S (987c) 8:25 мин, BMW Z4 3.0si Coupé (E86) 8:32 мин, Ford Focus RS 8:26 мин.
Honda Civic Type R е най-бързият с предно предаване
Цветя и рози придружават рекордната надпревара преди всичко на автомобилите с предно задвижване. През март 2014 Seat с León Cupra 280 хитро изпревари конкурента Renault в надпреварата на серийни автомобили с предно предаване. Времето на постижението на Seat Leon Cupra 280 възлиза на 7: 58.44 минути. Три месеца по-късно французите контрираха със своя Mégane R.S. 275 Trophy-R. Предно задвижваният обиколи пистата Нордшлайфе за 7: 54.36 минути - т.е. почти четири секунди по-бързо.
Девет месеца по-късно стана известно, че това най-добро постижение никога не е било рекорд. Защото Honda изгря на хоризонта междувременно. Прототип на Honda Civic Type R запали асфалта на Нордшлайфе по време на тестовете през май 2014 с постижение от 7: 50,63 минути. 2,0-литровият четирицилиндров турбо, окачване, спирачки и конфигурацията на аеродинамиката изцяло съответстват на серийната версия, която бе представена на автомобилното изложение в Женева през 2015.
Honda Civic Type R обаче не покриваше изцяло стандартното изпълнение. Японците бяха инсталирали ролбар. Съгласно техните изказвания за по-голяма сигурност, а не за подобряване на якостта. От съображение за намаляване на теглото, Honda изхвърли втората седалка отпред, климатика и аудио аксесоарите. Honda дори обяви, че възнамерява със серийния Type R, да направи опит към края на годината и да постави рекорд.
Porsche Cayenne Turbo S открадна приза на Range Rover
Сред големите лайнери на Нордшлайфе, Porsche Cayenne Turbo S е най-бързият със своите 570 к.с. По информация на Porsche кросоувърт се плъзга под осем минути (7: 59.74 мин.) по Айфел платното. С това Porsche Cayenne Turbo S изпревари съперника си Range Rover Sport SVR с около 15 секунди. И британският SUV постави нов рекорд през август на 2014 с такава бързина.
По информация на BMW M ООД те няма да вземат участие в надпреварата за рекорди. Те се въздържат от поставяне на нов рекорд на Нордшлайфе с новата си супер сила Brumme X6M. Само това е достатъчно, мощният 575-конски сили колос спокойно ще покори Range Rover Sport SVR. Дали това би било достатъчно за Cayenne? Вероятно не. Говори се , че BMW X6 M постигат време малко повече от осем минути. Може би затова BMW е обгърнат в мантията на мълчанието, относно времето на мощния SUV.
Съвсем различен е случаят с наскоро представените модели М2 и М4 GTS. Тук BMW премина в настъпление-време на Нордшлайфе. По данни на концерна новото BMW M2 с мощност 370 к.с. с гръм и трясък премина по известния маршрут за 7:58 минути. По-бавно от Renault Megane? За разлика от M2, французинът е обут в Semi Slicks от марката Michelin Pilot Sport Cup 2, които му носят няколко секунди, тъй като имат много по-добро сцепление. За разлика от него, новият компактен баварец на BMW държи контакта с асфалта с нормални пътни гуми ((Michelin Pilot Super Sport).
BMW M4 GTS е с 30 секунди по-бърз от М2 на обиколката Нордшлайфе. Нищо чудно, с гуми от купа, 130 к.с. повече и по-стабилна греда за по-голяма притискателна сила в завоите. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde остана с пръст в устата, на него му бяха необходими 7:39 минути, за да завладее частта Grüne Hölle от пистата Нюрбургринг. Но поне подбиват BMW M4 . Специалистът от Байер прекоси Нордшлайфе в супер теста за 7:52 минута.
6:57 минути за Porsche 918 Spyder
Кралят на обиколките за серийни автомобили допустими за обикновените пътища е Porsche 918 Spyder. Хибридният супер спортен автомобил премина звуковата бариера от 7 минути през септември 2013, като първи обикновен автомобил. Тестовият пилот на Porsche, Марк Либ запали асфалта за 6:57 минути. Чакайте малко, фанатиците на Нордшлайфе ще кажат веднага, а нали както Radical SR8 (6:55 мин.), така и Radical SR8 LM (6:48 мин) бяха по-бързи. Да, така е. Но спортните модели са с британски документи и следователно са изключени.
През май 2015, Porsche 918 Spyder изпадна в ужас, когато Lamborghini Aventador LP 750-4 SV сe засили да тества гуми на пистата Нордшлайфе. И Lambo, задвижван от 6,5-литров V12, пореше с добре конструираното си корабче през Grüne Hölle. Неговото време: 6: 59.73 минути - т.е. под 7- минутната граница, но точно над марката на хибридния спортист. О, вероятно 918 е издъхнал.
Наистина Lamborghini Aventador LP 750-4 SV разполага точно със 137 к.с. по-малко от Porsche, но Super Veloce ще компенсира по-малката мощност с по-малкото тегло (1595 вместо 1634 килограма). Най-бързата си обиколка Lambo измина обут в гуми на марката Pirelli - P Zero Corsa.
Дори McLaren също тества своя хибриден супер спортен автомобил P1 на Нордшлайфе. По информация от McLaren мощният 916 к.с. спортист е прекосил пистата за по-малко от седем минути, но все още не е дадено точното време на McLaren P1. Ето защо, може само да се спекулира дали McLaren P1 е задминал Porsche 918 или се нарежда зад него.
От Mclaren също казват, че условията не били оптимални. Тъй като асфалтът е трябвало да бъде по-студен.
Климатичните условия играят много важна роля за пистата. По-високите температури означават по-голяма гаранция, разбира се, не бива да са толкова високи. Иначе гумите започват да се смазват. Шофьорът е важен фактор. Един добър пилот - като например Либ, може да навакса през последните няколко секунди.
Corvette постави ли рекорд с Z06
Seat наистина загуби своя рекорд на Нордшлайфе за най-бърз автомобил с предно предаване, испанците атакуваха с най-бързото комби. По информация на Seat Leon ST Cupra е прекосил пистата Айфел за 7:58 минути. Това би било точно същото време като на Hot Hatchback.
Със званието "най-бърз електрически автомобил на Нюрбургринг“ щеше да бъде удостоен Audi R8 e-tron (8: 09.099 мин) през 2012. Проблемът е, че R8 e-tron досега не е произвеждан серийно. По-добре се представи Mercedes SLS AMG Electric Drive, година по-късно. Неоново жълтият E-състезател прелетя Нордшлайфе за 7: 56.234 минути. Mercedes дори направи нотариална заверка на това време.
Януари 2015, медиите гръмнаха с времето за обиколка от 7: 32.19 минути на Ford Shelby GT350R. Той ще бъде най-бързият мускулест автомобил на Нордшлайфе и пет секунди по-пъргав от Chevrolet Camaro Z/28, който направи опит през 2013. И то наистина при полувлажни условия, както се каза тогава.
Мощният 600 к.с. Nissan GT-R Nismo държи рекорда за най-бърз сериен автомобил с турбо двигател под капака. Godzilla пробяга Нордшлайфе за 7: 08.679 минути. Приблизително 7:08 минути са били необходими на Corvette Z06 със специалното си изпълнение Z07 за една обиколка на Нордшлайфе. Това съобщи autoweek.com, позовавайки се на източник, който е прекарал много време в Нюрбургринг (и са инвестирани много пари).
Следователно времето не трябва да бъде публикувано, тъй като в момента има забрана за рекорди. Причина за това са мерките, които предприема Нюрбургринг ООД, в резултат на инцидента с Nissan в първото състезание VLN през 2015, при който загина един зрител. Порталът roadandtrack.com, получил информация от вътрешен източник на General Motors, обяви, че времето не отговаря. При запитване от sport auto , Chevrolet подчертаха думата "слух".
На нашето слайдшоу може да наблюдавате рекордите и рекордните опити на обикновените пътни автомобили на Нордшлайфе.