Само един производител вече е постигнал своите цели за емисии за 2020 г .: PSA
През 2020 г. европейските производители трябва да се съобразят с новото правило за средно ниво от 95 г / км CO2, санкцията предвижда много тежки глоби. Ако някоя марка не обяви официално за средното ниво на емисии на своите модели, организацията ICCT (Международен съвет за чист транспорт) току-що публикува проучване, посочващо усилията на някои ... и трудностите на други.
Първо, трябва да се помни, че всички производители нямат еднакви цели: предпочитат се онези, които се специализират в големи превозни средства, които отделят повече, като Volvo (цел 109 г / км), BMW (103 г / км) или Daimler (102 г / км). И обратно, марките, специализирани в компактните автомобили, имат по-трудни за достигане прагове. Това е особено случаят с Renault и PSA (92 г / км) или FCA (94 г / км). За да улеснят задачата, концерните могат да се обединят и да образуват "пул", за да улеснят работата. Път, който FCA избра по-специално, който купи кредити за CO2 от американскияTesla, но също така и Mazda, която обедини усилията си с Toyota.
Какъв е изводът е изследването на ICCT? Само един производител вече е постигнал своите цели за емисии за 2020 г .: PSA. Всички останали са все още над изисканото . Някои, с малко (Volvo и Nissan изостават само с 2 г/км, Renault и BMW 3 г / км, Kia и Toyota-Mazda, 4), други ... с много! По този начин в края на август 2020 г. Daimler отчита 117 г/км, докато трябва да своли до 102 г/км (+ 15). Въпреки кредитите на Tesla за CO2, FCA все още изоставаше с 12 г/ км (106 г / км вместо 94). Що се отнася до концерна Volkswagen, той все още трябва да намали емисиите си с 11 г / кмm, за да достигне целта си от 97 г / км.
Тези цели са от решаващо значение за производителите, които ще трябва да платят наднорменото количество, ако го надвишат: в размер на 95 евро за грам, умножен по броя на продадените автомобила, глобите могат да възлизат на милиарди евро. Така че остават само няколко месеца за „лошите ученици“, за да поправят оценката си, а за „добрите“, за да останат в курса.