Докато RUF слага електромотор под капака на Porsche Caynne, то Schaeffler Group работи по оптимизацията на силовия тракт с ДВГ. В действителност обаче целта на двете компании е една и съща – да покажат, че зелените технологии са практически приложими.
Проектът CO2ncept-10% включва предимно модификации по-силовия тракт. На първо място хидравличните повдигачи на клапаните са заменени с електромеханични, а системата за променлив ход на клапаните VarioCam Plus – оптимизирана, като в резултат инженерите на Schaeffler са ограничили с 4,1% разхода на гориво и отделяните вредни емисии. Намалено е триенето при пистовия ремък, ангренажната верига и газоразпределителния механизъм като цяло, където се печелят нови 1,7%.
Хидравлична стабилизираща система е заменена също с електромеханична. В комбинация с новите търкалящи лагери на колелата ефективността на CO2ncept-10% нараства с нови 3,2%. Двуредовите ъглови лагери на предния и задния диференциал завършват програмата с 1,1%.
„За нас CO2ncept-10% е огромно доказателство за потенциала, който се съдържа в постоянната оптимизация, а тя е неизменно свързана с масовото производство“, коментира д-р Роберт Планк, мениджър корпоративен инженеринг в Schaeffler. „CO2ncept-10% е сбор от множество компоненти, които са само малка част от това, което може да откриете в портфолиото на Schaeffler Group, от това, което може да доведе до подобна енергийна ефективност и при представителите на другите сегменти.“
От Schaeffler подчертават, че по-ниският разход на гориво е реализиран единствено чрез посочените промени, а не посредством възможното олекотяване на заводския модел. CO2ncept-10% е изложен е Еслинген, Германия, където се провежда ATZ/MTZ конгреса на тема „Намаляване на триенето в силовия тракт“.