Технологичната компания дава човешки способности на автомобилите
Основно изискване за най-развитите системи за асистиране при шофиране и автономно шофиране е детайлното разбиране и точна оценка на ситуацията на пътя от машината. За да позволи на автоматизираните автомобили да поемат контрол вместо водачите, автомобилите трябва да развият разбиране за действията на всички участници в движението, така че да могат да взимат правилните решения в различни ситуации на пътя. По време на CES Азия - водещото събитие за електроника и технологии в Азия, технологичната компания Continental ще представи платформа за компютърно зрение, която използва изкуствен интелект, неврални мрежи и machine learning, за да подобри използваните сензорни технологии и да даде човешки възможности на автомобила.
Системата ще използва новото пето поколение на мултифункционалната камера на Continental, която ще влезе в серийно производство през 2020 година и ще работи с неврални мрежи заедно с традиционните компютърни изображения. Целта на системата е чрез интелигентните алгоритми да подобри разбирането си за ситуацията, включително дефиниране на намеренията и жестовете на пешеходците.
„AI играе съществена роля при пресъздаване на човешки действия. Чрез AI софтуер, автомобилът е способен да интерпретира сложни и непредвидими ситуации – той не само вижда какво има пред мен, но и какво би могло да има пред мен.“, казва Карл Хаупт, директор на Advanced Driver Assistance System в Continental. „Ние гледаме на AI като основна за автономното шофиране технология и неразделна част от бъдещето на автомобила.“
Точно, както шофьорите възприемат околната среда чрез своите усещания, обработват информацията със своя интелект, взимат решения и ги реализират чрез своите ръце и крака като управляват автомобила, автоматизираният автомобил трябва да може да прави всичко това по същия начин. Това изисква неговите способности да бъдат поне същите както тези на човека.
Изкуственият интелект отваря нови възможности за компютърното виждане. AI би могъл да види хора и да предвиди техните намерения и жестове. „Автомобилът трябва да бъде толкова интелигентен, че да разбира и своя водач и заобикалящата го среда.“, казва Робърт Тийл, ръководител на Machine Learning в подразделението за Advanced Driver Assistance Systems. Един пример, който илюстрира концепцията: алгоритъм в автоматизирана система за управление ще реагира само когато пешеходецът стъпи на пътното платно. AI алгоритмите, от своя страна, биха могли да предвидят намеренията на пешеходеца още когато той наближава. В този смисъл, те са подобни на опитен шофьор, който инстинктивно разбира, че такава ситуация е потенциално критична и се подготвя за спиране.
Точно както и хората, AI системите трябва да научават нови способности - хората правят това в школи за шофиране, AI системите чрез „контролирано учене“. За да се развива, софтуерът анализира огромни обеми от данни с цел извличането на успешни и неуспешни стратегии за действие.