Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя и моментната динамика на автомобила
За първи път по време на най-голямото изложение за електронни технологии CES в Лас Вегас водещият германски производител на гуми и доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental ще представи най-новата технология на компанията за управление на енергийното потребление в автомобила. Наречена connected Energy Management (cEM), иновативната технология асистира на водача за постигане на по-нисък разход е на гориво и по-висок комфорт при шофиране.
Системата използва данни в реално време за ситуацията на пътя, моментната динамика на автомобила, картографски данни и широкообхватен радар в автомобила за постигане на оптимално управление на енергийното потребление в хибридния автомобил. В сравнение с 1,2- литровия TSI двигател на Golf VI, оборудван с 12 волтова старт-стоп система, представеният в Лас Вегас автомoбил, оборудван с 48 волтова хибридна система Continental 48 Volt Eco Drive може да спести с до 21% повече гориво, a при използване на cEM хибриден автомобил може да постигне още 3-4% икономия без да се променя архитектурата на автомобила.
“Нашата свързана система за управление на енергийното потребление разширява фазите, когато двигателят при хибридната система не работи”, поясни д-р Иливер Майвалд, директор технологии и иновации в подразделението за задвижващи системи на Continental. “Чрез анализиране на облачни данни за ситуацията на пътя, cEМ предлага на шофьора кога трябва
да пусне педала на газта. Ако се приближавате към светофар, който скоро ще стане червен, cEM ще ви информира и като освободите педала на газта, автомобилът автоматично ще активира оптималната комбинация от движение по инерция и регенеративни спирачки.”
Използвайки данни в облака чрез динамичния eHorizon на автомобила, автомобилът, оборудван с cEМ “познава” пътя пред него. Тази информация е използвана, за да направи препоръки към водача. Функцията за асистиране при светофари, например, знае кога те ще станат червени, независимо дали водачът ги вижда. Сигнал от специалния педал на газта (Accelerator
Force Feedback Pedal) заедно с визуална информация в инструменталния панел напомнят на водача да намали. И всичко, което той трябва да направи, е да махне крака си от педала и cEM ще направи така че автомобилът да пристигне до мястото на спиране с минимално спирачно усилие. И не само това - обикновено, когато наближавате червен светофар, там вече има няколко автомобила. Когато радарът засече тези автомобили, cEM знае, че точката ви на спиране е по-близо от самия светофар, и за да спести най-голямо количество енергия, системата за помощ при светофари ще активира движение по инерция и възстановяване на енергия малко по-рано.
Хибридните автомобили предлагат най-доброто от двата свята – двигателят с вътрешно горене им дава оптималния обсег, а електрификацията драматично подобрява разхода на гориво. В основата на това са моментите, когато двигателят не работи. В зависимост от стила на шофиране и топографията на пътя двигателят може да не бъде нужен за задвижване на автомобила за около 25% от времето на шофиране. Докато двигателят не работи, кинетичната енергия може да бъде използвана или за преобразуването й в електрическа или за движение по енерция – или и двете.
Connected Energy Management заедно с динамичните данни може да използва пълния потенциал на тези хибридни стратегии. Например, cEM ще уведоми водача кога е най- ефикасно да пусне педала на газта и да остави автомобила по инерция или регенеративни спирачки, докато спре.
Друга от способностите на cEM, която ще бъде демонстрирана в Лас Вегас, се нарича Intelligent Deceleration Assistant – Интелигентен асистент за намаляване на скоростта. Тази функционалност дава насоки на водача в множество ситуации, когато скоростта на автомобила трябва да бъде намалена. Когато наближавате зона с ограничаване на скоростта, например,
cEM ще ви уведоми навреме, за да освободите педала на газта още преди да сте видели ограничението за скорост и вашият автомобил ще се адаптира автоматично към приближаващото ограничение. Отново, целта е да намалим нуждата от използване на спирачките, защото те губят енергия.
Разбира се, водачът винаги може да избере да не се подчини на препоръките на cEM. В този случайн двигетелят ще продължи да работи. От друга страна, ако шофьорът реши да последва препоръките на системата на Continental, пътуването може да бъде не само комфортно, както при професионален водач, но и с нисък разход на гориво.