Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

CUPRA Ateca: Горещо сърце

28.08.2019 11:39

Зад волана на първия модел на новата подмарка на Seat – CUPRA

Името Cupra е добре познато на всички ценители на автомобилите със спортен характер – през годините то се прочу благодарение на най-мощните и динамични модели в гамата на Seat. Очевидно концернът Volkswagen вижда сериозен потенциал за натрупване на повече дивиденти от имиджа на спортния отдел в своето испанско подразделение. Именно поради тази причина занапред CUPRA ще бъде обособена като самостоятелна марка със собствена емблема и цяла гама от модели. Новото начало се поставя от CUPRA Ateca, който, както личи и по името, и по външността му, е базиран на елегантния SUV на Seat.

300 к.с. и двойно предаване

CUPRA Ateca може да се похвали с подобаващи динамични показатели, които допреди двайсетина години практически щяха да са възможни за постигане единствено от расови спортни автомобили. Задвижването е поверено на двулитров бензинов турбодвигател с мощност 300 конски сили и максимален въртящ момент 400 нютонметра, наличен между 2000 и 5200 оборота в минута. Цялата тази мощ се предава към четирите колела посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя. Както и при останалите модели, изградени на базата на модулната платформа за автомобили с напречен двигател MQB, двойното предаване работи на основата на Haldex съединител от последно поколение. Похвално е да се отбележи, че при смяна на режимите на работа автомобилът действително осезаемо променя своето поведение. В стандартен режим CUPRA се държи като съвсем нормална Ateca, само че с по-голяма мощност, още по-добри спирачки и по-директна управляемост. Което всъщност е прекрасно, защото целият запас от мощност може да бъде извикан във всеки един момент, но наличието му не е нито задължаващо, нито напрягащо. С активиране на някой от спортните режими CUPRA Ateca буквално оживява в ръцете на водача, а усещането при шофиране започва недвусмислено да напомня на автомобил за рали – и нищо чудно предвид напомнящото именно за тази състезателна порода съчетание от 300 енергични коня и двойно задвижване.

Позната визия

По отношение на дизайна, CUPRA няма как да скрие факта, че представлява спортна модификация на базата на Atecа. От една страна, това е добра новина, тъй като Atecа и без друго е може би най-елегантният SUV измежду своите събратя по платформа в рамките на концерна, а подчертаването на атлетичните му пропорции с детайли като агресивно оформени брони и прагове, спортна изпускателна уредба, 19-цолови колела от алуминиева сплав и издължен спойлер в горния край на задния капак му придават още по-устремен вид. Все пак идентичността на новата марка е подчертана от отличителните емблеми – между другото, именно те са нещото, което привличаше най-много погледи към автомобила по време на двудневното ни пробно шофиране.

Отвътре също откриваме добре познатата ни от Ateca атмосфера, само че облагородена със спортни седалки, педали и опори за краката от неръждаема стомана, контрастни шевове на волана и скоростния лост и други класически спортни атрибути. Eргономията е на обичайното високо равнище, а оборудването на върховия модел е почти разточително. Между другото, с оглед на сериозната динамика и богатата екипировка, автомобилът всъщност е на неочаквано разумна цена – тестовият екземпляр въпреки множеството поръчани опции струваше под 90 000 лева.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Seat

Коментари
comments powered by Disqus