Компанията излъчва видео за финалните му тестове на Полярния кръг при ниски температури
Електрическият хечбек Born, въпреки унификацията си с ID.3 и името му "роден", се ражда изненадващо бавно. Концептът Seat el-Born, показан преди две години, се прероди в демо автомобила Cupra el-Born през лятото на 2020 г., като става ясно, че правата върху модела с пет врати са прехвърлени на Cupra. Компанията обещава да пусне серийния Born в началото на май и като доказателство цитира „официални шпионски снимки“ заедно с видео, показващо финалните тестове на Полярния кръг при ниски температури.
Платформата MEB означава двигател на кърмата, а със задвижване на задните колела Born може да се движи настрани. Обещават се пет режима на шофиране. ID.3 има четири от тях: Eco, Comfort, Sport, Individual. Петият, очевидно, е режимът Cupra. Първият електрически Cupra вече е тестван в продължение на 30 000 км при температури до -30 ° C.
Особено внимание е беше обърнато на настройките на шасито и електронно управляваните амортисьори DCC Sport. Очаква се в техническо отношение Cupra Born ще повтори най-добрия ID.3 Tour / Pro S на цена от 49 685 евро. Той е оборудван с електрически мотор от 150 кВт (204 к.с., 310 Нм), батерия 77 кВтч и задно задвижване. Ускоряването до 100 км/ч изисква 7,9 сек. Автономният пробег е 544 км (WLTP).
На теория Born може да получи двумоторно задвижване с мощност 195 кВт (265 к.с., 425 Нмm) и батерия с мощност 82 кВтч, които Skoda Enyaq iV 80x притежава. Но е много по-вероятно този комплект да получи Tavascan през 2024 г.