Лансирането на El-born EV ще съвпадне с въвеждането на радикален модел на продажби
Шефът на Cupra Уейн Грифитс разкри смела стратегия за разширяване на собствеността на марката Seat, целяща бърза промяна към електрификация и значителен ръст на продажбите през 2021 година.
Говорейки на виртуално тържество за третата годишнина на Cupra като самостоятелна марка, Грифитс каза, че производителността на марката е надминала очакванията, изложени при пускането й през 2018 г., постигайки двуцифрен ръст (11%) през 2020 г. - въпреки пандемията - и най-високия темп на растеж на всеки производител през януари 2021 г.
„Това чудесно начало ме накара да бъда много оптимистичен и решен да натисна по-силно през 2021 г.“, каза Грифитс. „Ето защо сме амбициозни и искаме да удвоим обема на продажбите от миналата година.“
След пускането си Cupra продаде 65 000 бройки в световен мащаб и вече има три моделни линии при дилърите: Ateca, Leon и Formentor. Последният, който стартира през 2020 г., отбелязва силно търсене, като в момента за него се чакат до седем седмици.
Грифитс планира да продължи този бърз растеж, като удвои продажбите на Cupra през 2021 г. и постигне дял от продажбите на Seat group от 5% на 10% в световен мащаб. „След като имаме всички варианти на двигателя на пазара, очакваме да надминем далеч първоначалната си цел да достигнем оборот от 1 млрд. евро“, прогнозира Грифитс.
„Ясно заявихме, че Cupra е тук, за да остане. Аз лично се гордея с това как нашите клиенти - и медиите - възприемат марката Cupra“, добави той.
Ключът към този растеж ще бъде успехът на новите електрифицирани модели на Cupra. В момента има два налични хибридни варианта на Leon и Formentor - последният от които се очаква да представлява 50% от всички продажби на модела - и още два, все още неуточнени, PHEV модела, които трябва да бъдат представени тази година.
Но по-важното е, че през 2021 г. ще стартира изцяло електрическият хечбек- El-born EV. Базиран върху същата MEB архитектура като неговия събрат Volkswagen ID 3, El-born ще бъде способен да измине без дозареждане 310 мили ( 496 км)и ще олицетворява ангажимента на Cupra за eфективност с време под 0, 31 сек, агресивен стил и спотно поведение - впечатляващи интериорни детайли.
El-born ще помогне на Cupra да постигне целите си за емисиите и ще помогне на марката да се утвърди на нови пазари, където усвояването на електрически автомобили вече е силно и необходимата инфраструктура е по-напреднала. Той също така ще дойде заедно с радикално преоткриване на модела на Cupra за продажба на дребно, който има за цел да комбинира елементи от онлайн и личното изживяване при закупуване на автомобили.
„Целта е да се отговори на изискванията на новото поколение клиенти - каза Грифитс - и да се осигури устойчив модел на продажби за марката и нейните инвеститори в бъдеще“.
Cupra се стреми да отвори 800 търговски центрове на дребно до края на 2022 г. и ще отвори третото си самостоятелно съоръжение „гараж“ в Мюнхен по-късно тази година, след откриването на подобни обекти в Мексико и Хамбург. Виртуалното преживяване ще започне да играе съществена роля в разширяването на марката, но с новия „електронен гараж“ ще се превърне в платформа за собствениците и феновете на Cupra да се срещат с представители на марката и да присъстват на презентации.
Шефът на следпродажбеното обслужване Лурд де ла Сота каза, че новата услуга е „цифрова, предизвикателна и свързана, но винаги с човешко докосване“.
Гледайки напред, Грифитс отново представи смелия концепт за SUV Tavascan и повтори обещанието, че Cupra "работи усилено", за да го превърне в реалност. Преди това той заяви, че се ангажира с „мечтата“ да пусне в производство електрически кросоувър с мощност 302 к.с., но предположи, че това няма да стане преди 2024 г.