Cupra e-Racer бе представен за първи път на автомобилното изложение в Женева през 2018 г.
Cupra ще бъде на старта в началото на първия сезон на шампионата PURE ETCR, създаден специално за чисто електрически пътнически автомобили, с четири екземплярана своя модел Cupra e-Racer.
Испанският производител обедини усилията си с екипа на Zengő Motorsport, за да се включи в този нов шампионат, организиран от Eurosport Events, четири автомобили Cupra e-Racer, които ще бъдат поверени на пилотите Микел Азкона, Жорди Жене, Матиас Екстрьом и Даниел Наги.
Cupra e-Racer, представен за първи път на автомобилното изложение в Женева 2018 г., а след това в окончателната си версия през февруари 2020 г., направи първото си излизане на пистата през 2018 г. и натрупа повече от 5000 км при тестване на пистите Монтмело, Калафат, Кастелоли, Майорка и Арагон в Испания и по маршрутите на Риека (Хърватия) и Валелунга (Италия).
Cupra e-Racer се задвижва от четири електрически мотора, разположени на задната му ос, и се захранва от батерия с течно охлаждане от 65 кВтч. Това осигурява максимална мощност от 500 кВт (680 к.с.) и 960 Нм и задвижва автомобила от 0 до 100 км/ч за 3,2 сек и до 270 км/ч при максимална скорост.
„PURE ETCR бележи началото на нова ера в туристическите автомобилни състезания и ние от Cupra сме горди отново да изиграем пионерската роля, точно както бяхме в състояние с концепцията TCR, която беше много успешна“ каза Вернер Тиц, изпълнителен вицепрезидент за научноизследователската и развойна дейност в Cupra и SEAT. „Това ново първенство ще бъде наистина вълнуващо и нямаме търпение да видим битките напред. Събрахме талантлив отбор за победата с Матиас, Жорди, Микел и Даниел. Както и в други области, ние ще се борим за победата! "
В този нов шампионат, който ще има пет дати и ще започне на 20 юни във Валелунга (Италия), за да завърши в Индже (Южна Корея) на 17 октомври, Cupra ще се изправи срещу Hyundai на пистата със своя модел Veloster N ETCR, а Alfa Romeo с неговата Giulia ETCR от Romeo Ferraris.