Градският автомобил с габаритите на Seat Ibiza ще доведе до трансформацията на марката
Cupra трябва да пусне електрически модел от базово ниво до 2025 г. като част от текущата електрификация на своята гама.
Говорейки, когато Cupra отбеляза три години като самостоятелна марка, изпълнителният директор Уейн Грифитс заяви, че компактният EV ще бъде „повече от автомобил за нас; това е бъдещето на автомобилната индустрия в Испания“.
"Cupra ще помогне да направим електрическите автомобили достъпни за масите с малък градски електрически автомобил - и това е проект, по който работим с [компанията майка] Volkswagen Group."
Новият модел ще се позиционира в сегмент A0, под предстоящия електрически хечбек El-Born, което означава, че ще бъде сравним по размер със Seat Ibiza и Volkswagen Polo.
„Този сегмент е огромен в Европа и ще премине към електрически автомобили, а този е най-трудният, за да го направим,“ каза Грифитс. "Правенето му с автомобили като Porsche Taycan в горния край на пазара е малко по-лесно, но да го правиш с малки автомобили , за да печелиш пари е предизвикателство."
Потенциалните проекти са завършени и новият модел вероятно ще бъде официално представен по-късно тази година, ако преговорите с Volkswagen Group и испанските власти бъдат достатъчно напреднали. „Трябва да сме готови до 2025 г., каза Грифитс,„ така че решенията трябва да бъдат взети тази година “.
Той изрази ангажимент за достъпността на новия автомобил, като предположи, че „синергиите“ в рамките на Volkswagen Group и извън нея ще бъдат от ключово значение за запазване на разходите за развитие - а оттам и на крайните цени - надолу.
Платформата за новия модел, потвърди Грифитс, ще дойде от концерна , предполагайки, че Cupra ще използва архитектурата MEB-Lite, която Volkswagen разработва за най-малкия модел в своята гама ID EV.
Това означава, че моделът Cupra ще предлага максимален размер на батерията от 45 кВтч и може да бъде на цена от около 17 800 британски лири, ако следва ценовата стратегия на немския си събратя.
По-рано изпълнителният директор на концерна Ралф Брандщатер заяви, че "автомобилите в по-малките сегменти са важни и много интересни за нас" и обеща подробности за разширяване в долния край на електрическата линия скоро. Версията на Volkswagen почти сигурно ще бъде пусната преди тези от която и да е марка в състава на групата .
„Свършихме много работа по разработването на отделни модели за различни марки на Volkswagen Group“, каза Грифитс. "Идеята е да построим автомобил тук, в Испания. За да се случи това, се нуждаем от помощта на испанското правителство и Европейската комисия, за да инвестираме в тази трансформация."
Той подчерта вътрешните икономически последици от разработването на достъпен електрическ автомобил в Испания, като предположи, че създаването на работни места е от ключово значение в туристическата икономика, която е особено силно повлияна от глобалните ограничения за пътуване през последната година.
"Трансформацията на автомобилната индустрия ще бъде важна не само за производството на автомобили тук в Марторел, но и за цялата верига, каза Грифитс.
Cupra също води дискусии с испанското правителство относно внедряването на инфраструктура за зареждане на електромобили, за да се преодолее оскъдната мрежа, която да създаде бариера за лансирането на нейните електромобили.