Калифорнийската фирма оповести умопомрачителни характеристики на своя хиперкар
В момента Czinger е най-младият производител на хиперавтомобили в света. Една от особеностите на компанията е производството на части с 3D принтери и фрези. Czinger 21C е хиперкар с хибридно задвижване и 1233 к.с. Сега калифорнийската фирма съобщи конкретни технически данни.
Водачът и пътникът седят един зад друг
Хиперавтомобилът, построен в Лос Анджелис, е с ограничен до 80 броя тираж и е сензационен във всяко отношение. Водачът седи централно в пилотската кабина, която е изцяло облицована с алкантара. Пътникът седи не до, а зад него, което трябва да донесе аеродинамични предимства. Екипажът е разположен в каросерия, изработена от композитен материал на основата на въглерод.
Задвижването е собствена разработка на силов тракт, състоящ се от централно разположен 2,88-литров V8 двигател с плосък колянов вал и два електрически мотора. Към това са добавени стартер-генератор с ремъчен привод и батерии от литиев титанат като допълнителен източник на енергия. Бензиновият битурбомотор достига 11 000 оборота в минута - тук се появява предимството на плоския колянов вал. V8 агрегатът отдава 948 к.с., а останалата част от мощността идва от електрическите двигатели, свързани с всяко от предните колела. Общата системна мощност на 21C е 1233 к.с. при 10 500 об./мин. Предавките се сменят от ултралека секвенциална седемстепенна скоростна кутия с многодисков съединител.
От нула до сто за 1,9 секунди
Дизайнът е проектиран за възможно най-добра аеродинамика при ниско тегло. За нормалния 21C от Czinger посочват собствено тегло от 1250 килограма, което означава специфична мощност от една конска сила на килограм. В комбинация с конструкцията на задвижването, включително двойно предаване и torque vectoring, това води до абсурдни динамични показатели. Според производителя Czinger 21C би трябвало да изпълнява спринта от нула до сто за 1,9 секунди. Моделът ускорявал от нула до 300 км/ч за 13,8 секунди, до 400 км/ч за 21,3 секунди. Упражнението „от нула до 300 км/ч и обратно“ отнемало 15 секунди. За четвърт миля шефът на компанията Кевин Чинджър предвижда време от 8.1 секунди. Максималната скорост е равна на впечатляващите 452 км/ч.
Що се отнася до силата на аеродинамично притискане, компанията съобщава за 615 килограма при 160 км/ч, при 322 км/ч (200 мили в час) натискът е 2,5 тона. Между другото: хиперкарът може да се зарежда и с метанол или други Е-горива.
Хардкор версия с 1332 к.с.
Зад грамадния стъклен купол, кръстосан от карбонови усилващи елементи, може да се види най-голямата разлика между нормалната шосейна версия на Czinger 21C и пистовата "Lightweight Track Configuration " (LTC), която тежи само 1218 килограма: първата няма видим спойлер, докато другата разполага с голямо задно крило. Аеродинамични елементи има и в предната част. Като цяло пистовата версия е по-широка (2050 мм) от стандартната C21 и освен това има по-широка следа и по-големи колела.
За да може вариантът с широк корпус да запази динамичните си характеристики, той получава повече сили. С по-висока мощност както на двигателя с вътрешно горене, така и на електрическите машини, тази версия би трябвало да развива 1332 к.с.
Заключение
С Czinger 21C новата марка от Калифорния внася малко westcoast feeling в непрекъснато нарастващия сегмент на хиперавтомобилите. Както обикновено, обещанията са големи. Остава да видим дали хибридният спортен автомобил в различните си форми ще може да отговори на очакванията, с които е натоварен.
Текст: Томас Харлоф, Холгер Витих
Снимки: Czinger