DS Techeetah спечели титлата в отборния шампионат два кръга преди края
Пилотът на DS Techeetah Антонио Феликс да Коща наследи съотборника си Жан-Ерик Верн на върха във Формула Е. Португалецът си гарантира предсрочно титлата, след като направи изумителен финален спринт и не остави дори и минимален шанс на съперниците си в Берлин.
Заради COVID-19 организаторите на шампионата трябваше да променят драстично плановете си и да подготвят летище „Темпелхоф“ в Берлин за шест поредни състезания, разпределени само в рамките на девет ден. Още след четвъртото обаче да Коща спечели и на теория титлата.
Първите два старта на „Темпелхоф“, които се караха на стандартната конфигурация на пистата, но в обратната посока, се оказаха решаващи за развитието на шампионата. Да Коща потегли на два пъти от полпозишън, след което на два пъти размаза конкуренцията, което му осигури брутален аванс в шампионата на пилотите.
Четвъртото място в събота бе крачка назад за да Коща с оглед на предишните постижения, но се оказа напълно достатъчно, за да атакува титлата днес. Двукратният шампион Жан-Ерик Верн също подкрепи португалеца по пътя към най-голямото отличие в кариерата му.
Двамата си разменяха лидерската позиция на два пъти, за да постигнат максимума и на финала донесоха двойната победа на DS Techeetah. За втора поредна година китайско-английският тим взе отборният шампионат, а второто място на да Коща бе достатъчно, за да измести победителя от днес Жан-Ерик Верн от трона във Формула Е.
„Нямам думи! В момента в съзнанието ми изплуват единствено лошите моменти. На няколко пъти бях само на крачка от това да се предам, но благодарение на хората край мен не го направих“, бяха първите думи на да Коща след финала.
„Но още по-важното е, че ето тези момчета (от DS Techeetah), за които се състезавах още в първия сезон на шампионата, знаеха на какво съм способен, въпреки че редовно завършвах 15-и или по-назад. Те ме върнаха в играта!“
За да Коща това е първа титла след 2009 г., когато спечели Формула Renault 2.0 NEC сериите. Междувременно португалецът мина през Формула Renault 3.5, GP3, „Льо Ман“, DTM и дори Бразилския шампионат за туристически автомобили.
Сезонът във Формула Е ще завърши с последните две състезания в Берлин, за които пистата отново ще бъде променена. Първият старт е на 12 август, а последната надпревара – ден по-късно.