Duster приключи август на второ място в общата класация на продажбите
Пазарът на нови на автомобили в Европа отчита спад с 8,7% през август в сравнение със същия месец на миналата година, въпреки успехите на марки като Dacia.
Данните отразяват хаоса, предизвикан от индустрията по стандартите за емисии на WLTP, въведени през септември 2018 г.
Компаниите направиха всичко възможно да се отърват от несъвместими с WLTP модели, преди новите норми да влязат в сила, според JATO Dynamics, откъдето идва и необичайният скок в продажбите. По-ясно е, че резултатите през август са вторите най-високи за месец през последните 10 години - знак, че пазарът остава стабилен.
Производителите продадоха общо 1 070 276 нови автомобила в 27-те страни, които съставляват европейския регион. Volkswagen Golf остава на върха с продадени 26 411 бройки (-23.6%), въпреки че беше само седмици от края на седмото си поколение.
Здравата Dacia Duster също отчита изненадващи резултати: това е вторият най-продаван автомобил в Европа с продадени 19 451 бройки (+ 10,8%) и най-популярният SUV.
Третото място като цяло и второ в SUV сегмента отиде при Volkswagen T-Roc, който върви по петите на Duster с 18 282 продажби (+ 27,8%).
Европейските купувачи може би са уловили SUV треската, но сравнително малките, удобни за града автомобили остават изключително популярни. Dacia Sandero и Volkswagen Polo заемат съответно четвърто и пето място със 17 764 (+ 2,5%) и 16 692 (-21,2%) единици. Opel / Vauxhall Corsa също илюстрира тази тенденция: продажбите са се увеличили с 21% до 14 301 единици, което го извежда на девето място в класацията. Това е добре за изцяло новия модел, който направи своя публичен дебют на неотдавнашното автомобилно изложение във Франкфурт.
И обратното, не всяка марка се възползва от ненаситния апетит на пазара за модели с висока проходимост. Nissan Qashqai завърши август на 11-о място, след като отчете спад от 45,5% до 13 308 бройки, докато продажбите на Peugeot 3008, 23-ти автомобил в класацията, спаднаха със 17,5% до 10 402 броя.
Основните марки управляват класацията с две забележителни изключения. Mercedes-Benz A-класа е на 19-о място, с 12 201 продадени бройки (+ 30,1%), докато по-голямата C-класа остана на 22-ро място с 10 522 продажби (-1,5%).
Volkswagen остава най-търсената марка в Европа, въпреки че продажбите на 128 882 автомобила представляват спад с 13,1% спрямо 2018 г. Ford е далеч назад на втора позиция с 63 043 продажби (+ 1,8%), следван от Mercedes-Benz с 62 916 нови регистрации (+10,3 %).