Dacia официално представи модела Duster. Новият SUV, който този уикенд дебютира на „Андрос Трофи”, ще се предлага с два дизела и един бензин.
Гамата двигатели на Duster недвусмислено сочи, че изначално моделът е замислен като нискобюджетен SUV. Двата dCi мотора на Renault генерират съответно 85 и 105 к. с., а 1,6-литровият бензин – 110 к. с., но от компанията неглижират ниската им мощност и акцентират върху зеления им статус – под 140 гр/км CO2 за двата дизела при версията с предно предаване и под 150 гр/км CO2 при 4х4 системата.
Тя е заимствана от Nissan, като в нормални условия въртящият момент се предава само към предните колела (режима Auto) и единствено при нужда се прехвърля и към задната ос. При Lock тягата се разпределя по електронен път поравно между двата моста, а при 4x2 задвижващи са само предните колела.
Дългият 4,31 м и широк 1,82 м Duster може да се похвали с просвет от 200 мм, като късият преден надвес му позволява да атакува препятствия с ъгъл до 30 градуса (35 градуса при спускане назад). Общото тегло на автомобила е само 1180 килограма (1280 при 4х4 версията), но багажното отделение е цели 475 литра при нормална конфигурация на седалките и изумителните 1600 при сгънат заден ред.
Системата ABS 8.1 на Bosch, системата за разпределяне на спирачното усилие, спирачният асистент, двете предни въздушни възглавници и триточкови колани с притягане са стандартни за Duster.
Dacia Duster ще се появи на пазара в Европа, Алжир, Мароко и Турция още през следващата пролет. Продажбите нa новия SUV в Близкия Изток, Украйна и в част от Африка, но с емблемата на Renault, ще започнат през юни. По всяка вероятност Duster ще присъства на пазара в Аржентина, Бразилия, Чили, Мексико, държавите от Персийския залив и Русия, но също като Renault. Моделът ще се произвежда в Питещи, Румъния.
Smurtnamishkite
Нисан Кашкай се предлага със същите двигатели и явно върви, гледам че бая го купуват. Така или иначе, който иска пъргава кола, едва ли въобще ще се замисли за СУВ. Ако цената е правилна и интериора не е прекалено зле, тази кола може и да се окаже успешна. За града 105 к.с. горе-долу стават. Още повече, че в Дачията няма да има глезотийки и сигурно ще е по-лека от Йети и Кашкай. За хора, които често ходят по лозя и ниви, карат ски или обичат да посещават красиви местенца из страната /до които по правило няма читав път/ тази кола е ОК. Още повече, че за СУВ дори изглежда приемливо. Според мен Дъстър-а е полезен модел. Ако има успех, другите производители ще трябва да преосмислят ценовата си политика, а междувременно и по-обикновени хора ще могат да си позволят нов 4х4 автомобил. PS. Йетито хич не е бюджетно. Прилична 4х4 версия идва най-малко 40 000 лв., а интериора в по-високата версия на оборудване изглежда на нивото на Тигуан и БМВ Х1.
tony
Ama ti ni6to ne razbira6,iskah da kaja,4e Grand Vitarata s 140 konq ne wurwi nikak,a prestawqm si twa s okolo 100 konq kak li 6te e.
Master of Duster-ur
Да сравняваш тази дачия с гранд витара .... явно не харесваш много приятеля си.
tony
Ami 1 poznat ima novata Grand Vitara 2006 godina 140 konq,do 130 e ok,ama nagore prosto na 4owek muka da mu stane kak durpa
Cocolino
Много интересно нещо са това супер ниско бюджетните СУВ-та. Наред а кубчето на Шкода (Йети) сега и Дъстер, а до тях ще се наредят до две години още 4-5 китайски марки с по 100-120 кончета, свръхтегло за мощноста и аеродинамичност като четирикрилен гардероб. Как ли се изпреварва с това нещо?