Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Dacia Duster получава нов "зелен" двигател

15.01.2020 10:21

Във Франция ще започне въвеждането на новия модел, началната цена е 12 490 евро

Компанията Dacia смята себе си за единствения производител, който предлага версии на втечнен газ (LPG) за почти цялата гама, с изключение на Docker. В подкрепа на намерението си да продължи да играе важна роля в този сектор, Dacia представи по време на автосалона в Брюксел двугоривния кросоувър Duster с новия двигател 1,0 TCe 100 ECO-G (100 к.с., 170 Нм), работещ на бензин и втечнен газ. Производителят обяви, че малко след Duster същия агрегат ще получат Sandero и Sandero Stepway, Logan и Logan MCV.

Актуалният Duster в Европа до миналото лято в асортимента беше оборудван с двигател с двойно гориво 1,6 SCe 115 LPG (114 к.с., 156 Нм на бензин и 109 к.с., 144 Нм на газ). А в последното поколение на Duster е използван по-малко мощен 1,6 двигател (105 к.с., 148 Нм и 102 к.с., 144 Нм). Както можем да видим, след като загуби един цилиндър и 0,6 л работен обем,  Duster на газ през 2020 г. почти запазва предишната си мощност, значително добавяйки въртящия момент. В същото време неговият максимум вече е наличен при 2000 оборота в минута срещу 4000 об/мин за предишния двигател.

Предимствата на новата версия на Duster включват екологичността (емисиите на въглероден диоксид са 10% по-ниски от тази на бензиновия аналог), както и голям пробег на двата вида гориво общо (газ плюс бензин) - повече от 1000 км.

Пропан-бутановият трицилиндров агрегат с вътрешно горене е еволюция на двигателя Renault 1,0 TCe 100 (на снимката), който се използва във версия само на бензин при редица модели от групата, например в новия Clio.

Любопитно е, че във Франция, където ще започне въвеждането на новия модел, началната цена на Duster TCe 100 ECO-G е определена на 12 490 евро. Тоест автомобилът, пригоден за втечнен газ, струва точно колкото Dacia Duster с обикновен бензинов двигател 1,0 TCe 100 (100 к.с. и 160 Нм). Всъщност Dacia привлича привърженици на алтернативни горива, като не иска допълнително плащане за фабричното оборудване с газ.

Коментари
comments powered by Disqus