Хибридният вариант със 140 конски сили е най-новото попълнение в гамата на Dacia Jogger
Напълно в духа на марката Dacia, дебютиралият преди малко повече от година модел Jogger предлага фантастично съотношение цена-качества. И това е изключително радващо - особено в период, през който качествените и функционални автомобили все по-рядко се предлагат срещу разумна цена. Jogger се превърна в поредният хит на румънския клон на френско-японския алианс, който буквално удивлява публиката с това колко много можете да получите срещу съвсем смислена цена.
Това е от редките примери в последно време, показващи, че един модел може да даде на клиента си повече, отколкото обещава първоначално. Как обаче ви звучи Dacia Jogger Hybrid с базова цена 50 000 лева, при положение, че за около 15 000 лева по-малко можете да си купите отлично оборудван и съвсем прилично моторизиран същия модел със задвижване на бензин и пропан-бутан? На пръв поглед не звучи точно като изгодна сделка. При малко по-обстоен анализ на това какво получавате срещу парите си обаче, бързо ще промените мнението си. Както се случи и с нас, между другото.
Повече мощност и комфорт на все още разумна цена
Защо ли? Защото хибридната версия на Jogger е един от най-достъпните хибриди на пазара и хибридът с най-ниска цена, предлагащ възможност за пълноценна употреба като семеен автомобил. Освен това, Jogger Hybrid 140 не напразно заема ролята на флагман на своето моделно семейство - моделът разполага със значително повече мощност от останалите предложения в гамата на Jogger, отделно от това е и единствената възможност да получите комфорта, който носи със себе си автоматичната трансмисия.
Точно поради тази причина в Dacia очакват голяма част от купувачите на хибридната модификация всъщност да дойдат от други марки, тоест от по-високите ценови сегменти. И има логика това да бъде така, защото заимстваното от Renault Clio хибридно задвижване, съчетаващо атмосферен четирицилиндров бензинов двитател и Multimode трансмисия, в която е интегриран електромотор с мощност 36 кВт, се представя много убедително както по отношение на предлаганата динамика, така и що се отнася до комфорта във всекидневието.
141 к.с. мощност и 205 Нм системен въртящ момент
Jogger Hybrid разполага с мощност от 141 к.с., а теглото му е 1432 килограма при петместната модификация и 1460 кг при седемместния модел, тоест увеличението на масата е с около 180 кг спрямо познатия вече TCe 110. Батерията с капацитет 1,2 кВтч не се нуждае от външно зареждане и е монтирана така, че не пречи нито на товарния обем, нито на възможността моделът да има седемместна версия, тоест блестящата функционалност е съхранена, единственият компромис в тази насока е намаленият клиренс на автомобила и съответно възможностите му безпроблемно да се справя с черни пътища и не особено тежки пресечени терени.
Убедителен във всекидневието
Иначе автомобилът на пръв поглед почти не показва сериозни промени, ако не броим допълнителните моделни означения, специфичните за модела показания на бордовия компютър и наличието на различен скоростен лост с допълнителна позиция "B" за по-мощна рекуперация. Истинските предимства се усещат след потегляне - потеглянето винаги е на ток, което е сериозен плюс по отношение на нивата на шума и изобщо на комфорта на задвижването. Хибридният Jogger разполага с наистина убедителен системен въртящ момент от 205 Нм, което му позволява чевръсти градски стартове и солидна тяга при междинни ускорения. Multimode трансмисията също върши работата си компетентно и убедително, така че всичко се случва плавно и хармонично, без резки пикове и падове на теглителната сила и при запазване на добри маниери на работа. Приносът на електрическата тяга за добрата еластичност е осезаем и е сериозен плюс в полза на модела.
Високо ниво на комфорт при задвижването
Преходът между различните режими на задвижващия тракт понякога се чува отчетливо, но не води до неприятни сътресения или до дразнещо повишаване на шума, за разлика от някои добрe познати конкуренти. Приятна изненада е големият дял на електрическото шофиране в градски условия. Средният разход при смесен цикъл на шофиране се движи някъде около пет литра на сто километра, при подходящи условия не е рядкост да се види и четворка като първа цифра за разхода.
Във всички останали отношения Jogger се представя точно така, както се държат и останалите версии на модела - с убедителен комфорт на возене, стабилно пътно поведение, просто и интуитивно управление на функциите и изобилие от простор в интериора.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Хармоничното и ефективно хибридно задвижване прибавя към качествата на Dacia Jogger повече комфорт, по-голям запас от мощност и по-темпераментна динамика. Dacia Jogger Hybrid 140 е изключително приятен за всекидневна употреба автомобил с нисък разход на гориво и забележителна функционалност. Удобството и високите технологии напълно логично се отразяват на цената, но въпреки това Jogger си остава изгодно предложение спрямо и без друго малобройните си конкуренти, а съотношението между цената и предлаганите качества остава на типичното за марката впечатляващо равнище.
Текст: Божан Бошнаков