Dacia Logan MCV 1.5 dCi и Skoda Roomster 1.4 TDI съчетават обилно вътрешно пространство, гъвкав интериор, еластични двигатели и изгодна цена. Кой от двамата ще се хареса повече на прагматично настроената автомобилна публика?
Базовата цена на оборудвания с 1,4-литров бензинов двигател петместен Logan MCV (15 280 лв) несъмнено ще привлече вниманието на по-пресметливите желаещи да се сдобият с максимално практичен автомобил. Тестваният от нас седемместен дизелов топмодел Laurеate (1.5 dCi, 86 к. с.), екипиран серийно с електрически прозорци и централно заключване, обаче излиза малко по-скъпо (24 580 лв). Най-изгодният Roomster от друга страна (1.2 HTP, 70 к.c.) се разменя за 20 986 лева, докато изпитаната от нас дизелова версия 1.4 TDI-PD Comfort с мощност 80 к. с., която предлага обзавеждане на западноевропейско ниво, достига цена от 29 595 лева. Жалко, че за разлика от Skoda румънците не предлагат програма за стабилност ESP дори срещу доплащане.
Багажникът на Logan MCV побира до 2350 литра и може да погълне цял европалет, в случай че е наличен високоповдигач, който да го натовари през асиметрично разделените задни врати. Тук би било уместно е да се отбележи, че подът на Logan не е съвсем равен, тъй като от него се подават приспособленията за фиксиране на третия ред седалки.
Посредствена прегледност на каросериите
Обзорът на Roomster е занижен заради масивните ъглови колони на купето, както и заради малките предни прозорци и тяхната дизайнерска извивка. Водачът на Logan пък може да срещне затруднения с видимостта, тъй като двойната задна врата се изпречва пред погледа му.
1,5-литровият дизел в Logan не е шумоизолиран особено старателно, което позволява на пътниците да доловят металическите нотки в гласа му. Агрегатът на Renault развърта с лекота до 4000 об./мин. и практически е лишен от турбодупка. За беда, в този автомобил той не е комбиниран с филтър за твърди частици. Макар да е доста по-чист и икономичен от своя румънски колега, трицилиндровият TDI на Roomster се оказва и твърде своенравен. Под 2000 об./мин. 1,4-литровият мотор, залагащ на принципа помпа-дюза, работи малко "спънато", а над тази граница се държи като "изтърван" и тегли мощно, но и под съпровода на отчетливо дизелово тракане.
Dacia с предимство между пилоните
Чешкият участник в нашия тест притежава приличен комфорт на возене при преодоляване на вълнообразни деформации в асфалтовото покритие. Въпреки това съставената от компоненти на моделите Fabia и Octavia ходова част недвусмислено съобщава на пасажерите за пресичането на напречни фуги. Кормилната уредба на Roomster също работи с впечатляваща прецизност, което не можем да кажем за "нервното" управление на Logan.
В ръцете на истински професионалист обаче румънският автомобил засрамва Skoda в стандартизираната ни проверка за стабилност на пътя. Другояче стоят нещата в реални условия, където Roomster блести със система за контрол на сцеплението и вездесъща ESP. Изглежда и в тази дисциплина водачът на Logan MCV отново ще трябва разчита на собствения си опит за справяне с критични ситуации.
Текст: Йорн Томас, Теодор Новаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

Dacia Logan MCV 1.5 Laureate
Предимства на седемместния MCV са изобилното пространство, добрата ергономия и мощният дизел. Негов недостатък е бедното оборудване за безопасност и липсата на филтър за твърди частици.

Skoda Roomster 1.4 TDI-PD Comfort
Roomster съчетава полезното с приятното - шик, практичност и високо качество. Гъвкавата концепция на салонa, снабден с множество ниши, и сигурното поведение на пътя са по-убедителни от шумния трицилиндров двигател.
Технически данни
Dacia Logan MCV 1.5 Laureate | Skoda Roomster 1.4 TDI-PD Comfort | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 63 кВт (86 к. с.) | 59 кВт (80 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
15,0 сек | 14,4 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м | 39 м |
Максимална скорост | 161 км/ч | 165 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,2 л/100 км | 7,1 л/100 км |
Базова цена | 24 580 лв | 29 595 лв |
a
awe ako nesa tolko skypi duzite 6te e dobre kvo e tva 2 500 lv duzi we ora mi az za tezi pari 6te si zema drugawe kola we , hubavi dachia logan disel e dobra pone moita e 11,ooo kolometra , no tava e otka4ena rabota 2 500 , duzi wegawe
M-G SZ
probval sam i dvata avtomobila na test draiv i dvata imat svoite pliusove no rumstar e s nikolko idei podobar i go izbrah bez kolebanie navil sam mo edva 2000 km no sam vazhiten ot ka4estvata mu i razhoda na gorivo
M-G SZ
probval sam i dvata avtomobila na test draiv i dvata imat svoite pliusove no rumstar e s nikolko idei podobar i go izbrah bez kolebanie navil sam mo edva 2000 km no sam vazhiten ot ka4estvata mu i razhoda na gorivo
PISTOLERO
Имах възможността да карам известно време и двата автомобила и определено мнението ми е , че производителите които тепърва ще пускат на пазара компактни MPV автомобили трябва да взаимстват от Rumster защото това е най-доброто, което може да се намери в момента на пазара в този сегмент.
matiobs
Вече 25000км експлоатирам/в пълния смисъл на думата/ LOGAN MCV 1,5 дизел.Възхитен съм от обема,возенето,икономичността и ергономията.На истина народна кола и няма нищо общо с старата ДАЧИЯ.