Новият Logan MCV идва с амбицията да бъде нещо твърде различно от обикновен комби-вариант на модела на Dacia и да предложи повече пространство, повече възможности за трансформации на интериора и по-ниска цена от всички останали в своя клас. Първи впечатле
В сравнение със седана, MCV е с 20 сантиметра по-дълъг, с 11 по-висок, междуосието е увеличено с цели 27 сантиметра, а полезният товар – със 100 килограма. По същество се е получил твърде различен автомобил с огромна за този клас товарна вместимост от 700 литра при петима пътници и 2350 литра тогава, когато пътниците са само двама.
Създателите на модела от развойния център на Renault в Париж
и производителите от завода в Миовени край Питещ очевидно предвиждат MCV да се ползва от големи семейства и хора от различни занаятчийски браншове, които ще оценят възможността да го използват и като лекотоварен автомобил. Седалките от най-задния ред на седемместния вариант могат да се сгънат поотделно напред или да се демонтират, а вторият ред се разделя и сгъва в съотношение 2:1. Товаренето става лесно и удобно през двукрилата задна врата, чиито части също са оразмерени в пропорция 2:1.Засега MCV се предлага със същите четири двигателя, с които може да се поръча и седан-версията на Logan. Трите бензинови агрегата са с мощност 75 к. с. (1.4), 90 к. с. (1.6) и 105 к. с. (1.6 16V), а дизеловият 1.4 dCi развива 70 к. с. При пробното шофиране по хубавия път между Клуж?Напока и Сигишоара дизеловият и най-мощният бензинов вариант се представиха добре, но двата по-слаби бензинови мотора може би ще срещнат затруднения при пълен товар. Иначе тягата на дизеловия агрегат, чийто максимум от 160 Нм се постига още при 1700 об./мин, е достатъчна за спокойно пътуване и изпреварване, а бензиновият 16-клапанов мотор позволява и шофиране в по-динамичен стил, който предполага и по-често превключване на предавките, тъй като максималният въртящ момент е на разположение чак при 3750 об./мин.
Комфортът на возене
не дава поводи за оплакване. За основа на конструкцията е използвана В-платформата на Renault, на която почиват и моделите Clio, Modus и Nissan Micra. Настройките са сравнително твърди за френски автомобил, но напълно в рамките на приемливото. Малко вероятно е да бъдете изненадани неприятно в завой, стига да не забравяте, че Logan по принцип се продава без ESP. Обзавеждането на просторния интериор би могло да се нарече “спартанско”, ако любезните домакини не ни бяха предоставили върховите версии на оборудване с всички допълнителни елементи, сред които мощен климатик, съобразен с условията в страни с по-топъл климат, и не чак толкова мощна, но добре звучаща аудиосистема Blaupunkt със CD/MP3?плейър. Иначе стремежът към икономии е довел до някои необичайни решения, като разполагането на двата бутона за управление на електрозадвижваните прозорци и огледала съответно на централната конзола и пред скоростния лост.
Тези и други признаци за пестеливост са напълно в духа на философията, довела до създаването на моделната серия Logan. Всичко започва при едно посещение на тогавашния изпълнителен директор на Renault Луи Швайцер в Русия заедно с президента Жак Ширак, при което той се удивил от факта, че моделите на “Лада” се продават много по-добре от модерните, но по-скъпи автомобили с марката Renault. “Гледах тези допотопни возила и не исках да вярвам, че с технологиите, с които разполагаме, няма да можем да произведем един добър автомобил за 6000 евро. Съставих списък с характеристики, който съдържаше само три думи – модерен, надежден и достъпен, като добавих, че за всичко друго могат да се правят компромиси.” Новият Logan MCV също е с извънредно ниска стартова цена за категорията и размерите си (14 982 лева за 1,4-литровия вариант със 75 к. с.), но както става обикновено, един прилично оборудван автомобил излиза по-скъпо - ако пожелаете да екипирате най-евтината версия с ABS например, ще трябва освен за самото устройство (860 лв.) да платите и за пакета оборудване Laureate, който повишава цената до 19 167 лв.
Текст: Владимир Абазов
Снимки: авторът, Renault