Гамата трябва да бъде модернизирана с представянето на новото поколение на Sandero
Dacia има огромен успех на пазара на бюджетни автомобили. От друга страна, производителят от Питещи, Румъния, собственост на Renault от 1999 г., все още трябва да направи напредък по отношение на двигателите и емисиите на CO2. Ето защо гамата трябва да бъде модернизирана с представянето на новото поколение на компактния флагман Sandero тази година, готов да получи нови двигатели, отговарящи на европейските еконорми. Нови по-икономични модели също трябва да се появят през следващото десетилетие в каталога на Dacia.
Очакван с нетърпение от всички фенове на бюджетната марка, за новия Dacia Sandero няма почти никакви технически подробности. Неофициални информации твърдят, че компактният автомобил ще използва платформата на Clio V.
Който казва Dacia Sandero, задължително разбира изпълнение Stepway. Достъпният компактен модел с външен вид на раница се радва на огромен успех на пазара, като няколко стилистични промени са достатъчни, за да гарантират място за избор в гамата на производителя. Изпълнението, което осигурява допълнителни пластмасови защити на калниците, предлага отлично съотношение цена/ефективност. То се предлага и във всички класически модели в гамата, с изключение на кросоувъра Duster, а именно Logan, Logan MCV и Lodgy. Следователно е логично да предположим, че това популярно изпълнение трябва да бъде подновено с новите модели, като се започне от Sandero.
Остаряващият Lodgy също трябва да бъде обновен, като възприеме по-съвременен стил, както и оборудване, подобно на предлаганото от Duster 2: карта за свободни ръце, автоматичен климатроник, предупреждение за слепите зони и автоматично включване на светлините и др.. Все още не е известно дали наименованието Lodgy ще бъде запазено или дори е възможна дата на представяне, но е сигурен залог, че рекордното пространство и седемте места на минивана на Dacia ще бъдат запазени.
Френско-румънската марка вече предлага пикап, наречен Oroch на пазара в Южна Америка, пикапът е ребрандиран Renault. В началото на 2019 г. директорът по продажбите на Dacia Romania заяви, че марката ще пусне Dacia Duster Pick-up скоро, с помощта на специализирания тунер Romturingia. За момента нито официално разработване , нито представяне на пазара не са потвърдени от производителя. Ако Dacia го продава лекотоварен автомобил, това би представлявало отличен начин професионалните купувачи да спестяват допълнителни пари.
За да се съобразят с европейските правила за емисиите на CO2, Dacia трябва да разработи бюджетен електромобил. Както и да е, Европа ще изисква от всички производители да произвеждат 15% plug-in и електрически хибридни автомобили през 2025 г. Това все още не е официално, но малкият градски електрически кросоувър Renault City K-ZE, произвеждан в Китай за китайския пазар и представен преди осем месеца на изложението в Шанхай, трябва да получи емблемата Dacia на радиаторната решетка за нашите географски ширини, за да бъде продаван там. Малката му батерия с капацитет 26,8 кВтч, позволява автономен пробег от едва 200 км според цикъла WLTP, а двигателят му от само 33 кВт (45 к.с.) трябва да получи по-голяма мощност, тъй като максималната скорост, разрешена от китайския модел, е от само 105 км/ч. Следователно цената му трябва да бъде около 15 000 евро и дори да достигне 11 000 евро след приспадане на бонуси на различните пазари (намаление до 27% от покупната цена с включен данък), с актуализация, необходима за одобрението му в Европа (при цена от приблизително 7000 евро в Китай).