Румънската марка въвежда ново лого, нов шрифт и нов облик
Една от силните черти на новата идентичност на марката е емблемата Dacia Link, разположена в средата на предната решетката, която е преработена и с елементи в бяло.
Подобно на връзките на верига, преплетените букви „D“ и „C“ в минималистични линии създават нова емблема, семпла и здрава. Dacia Link е лесно разпознаваем знак на марката – както отблизо, така и отдалеч. Емблемата е изобразена и върху капачките в центъра на джантите.
Друга видима промяна е добавянето на логото в задната част и върху волана на автомобила. В духа на минималистичния дизайн надписът е съкратен, за да остане само най-необходимото.
Промените в дизайна включват появата на цвят Monolith Grey върху релсите на покрива, предните и задните брони и страничните огледала на Sandero Stepway и Duster.
„Представянето на пълната гама на Dacia, възприела новата визуална идентичност, е третата и последна стъпка от лансирането й, което започна преди година. Новата вселена на марката е в унисон с ценностите ни – семпла, здрава, автентична – по по-ясен и модерен начин. Тази промяна е нова мотивация за Dacia да постигне амбициите си.“
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор на Dacia
Наследени качества в нов облик
В течение на няколко месеца Dacia обновява гамата си с две нови попълнения: изцяло електрическия Spring и Jogger, семеен автомобил от C-сегмента с гъвкава подредба.
Лансирането на новите визуални знаци на Dacia бележи кулминацията на обновяването на марката. Dacia се променя, но остава вярна на същността си.
Тази същност означава създаване на автомобили без излишни екстри, само с най-необходимото – така марката отговаря на очакванията на своите клиенти. Автомобилите на Dacia са преди всичко здрави и надеждни, те са многостранни и могат да се използват за широк спектър от цели – от придвижване в града през седмицата до бягство сред природата през уикенда. Новият цвят Lichen Khaki е земен нюанс, подобен на този на естествения мъх. С дебюта си той подчертава тесните връзки на Dacia с природата.
Промененият стил и дух предполага постепенно прекратяване на използването на материали като хромирана облицовка или изкуствен алуминий, а също така и усилия да се сложи край на използването под всякаква форма на кожа от животински произход.
С въвеждането на новата идентичност на марката, Dacia вижда възможност да приложи в действие ангажимента, поет от Renault Group на годишното общо събрание на 23 април 2021 г. Dacia ще бъде първата марка на групата, ограничила своите автомобили да развиват максимална скорост от 180 км/ч.
Едновременни промени в цялата гама
Новата визуална идентичност ще бъде приложена едновременно в цялата гама на Dacia. Първата физическа премиера на автомобилите с новото лого ще бъде на автомобилния салон в Париж през октомври 2022 г., а първите доставки ще стигнат до мрежата на Dacia през следващите месеци. От 16 юни клиентите могат да правят поръчки за автомобили с новата визуална идентичност.