Още първото издание на Sandero Stepway можеше да се определи като един от най-атрактивните модели в гамата на Dacia. Новото поколение на модела се е превърнало в още по-разумен избор за тези, които търсят функционален автомобил за всякакви условия, но не се нуждаят непременно от голямата каросерия на Duster.
Рецептата, по която беше създадено първото поколение Sandero Stepway, през годините е прилагана от редица производители с почти неизменно добър резултат. Идеята на един вече съществуващ модел да бъдат добавени окачване с увеличен клиренс и допълнителни защитни елементи по каросерията е проста, но изключително ефективна. Така клиентът получава подобрени възможности за каране по сравнително трудни терени, без да се притеснява дали автомобилът му ще излезе невредим от ситуацията или не, но и най-вече без да се налага да инвестира в някой по-скъп SUV или crossover модел. Подобни продукти изглеждат като разумна инвестиция – особено днес, когато голяма част от съвременните модели, претендиращи за увеличена проходимост, често не разполагат с почти никакъв реален потенциал за справяне с трудни терени, а просто се купуват заради своята визия.
Sandero Stepway залага на абсолютно противоположен подход – той може повече, отколкото обещава на пръв поглед. Разбира се, един автомобил без задвижване на четирите колела дори при най-добро желание няма как да притежава феноменални умения извън пътя, но при сравнително по-леки предизвикателства като разбита пътна настилка, черни пътища или преминаване през места, където повечето по-ниски автомобили биха задрали отдолу, Stepway се справя даже по-добре от значително по-авторитетни модели с далеч по-големи претенции. Допълнителните защитни панели също са практично решение, което предпазва автомобила от досадни драскотини. Подобно на Duster, първата предавка на трансмисията е изключително „къса”, което от една страна прави ускорението в градски условия неочаквано пъргаво, а от друга неимоверно улеснява карането с ниска скорост по разбити участъци. Иначе 1,5-литровият дизелов мотор се представя такъв, какъвто отдавна го познаваме – с отчетлив дизелов глас, уверена тяга и нисък разход. Благодарение на ниското тегло на автомобила (под 1,1 тона), Sandero Stepway определено е доста по-пъргав, отколкото повечето хора биха очаквали от него, а още по-добрата новина е, че жаждата му за гориво не излиза извън рамките на приличието даже и при подчертано неикономичен стил на каране.
Това, че просторният интериор е откровено семпъл, а седалките не са от най-удобните, вече го знаем от останалите варианти на Sandero и Logan, но подобни компромиси не са неочаквани предвид крайната цена на тези модели. Нещо, което у мен лично буди недоумение обаче е, защо от Dacia дори срещу доплащане не предлагат за версията Stepway възможност за регулиране по височина нито на волана, нито на седалката на водача – опции, които са стандартни за ниво на оборудване Laureate при Sandero и Logan.
Текст: Божан Бошнаков
Оценка
Dacia Sandero Stepway
Sandero Stepway е симпатичен не само на вид – моделът с увеличен клиренс и допълнителни защитни елементи на каросерията е още по-непретенциозен към вида и състоянието на пътната настилка в сравнение с останалите версии на модела. Освен това дизеловият двигател съчетава добра динамика и нисък разход. С оглед ниската цена на автомобила, компромисите с комфорта и качеството на изпълнение в интериора са очакван, но простим недостатък.