Daihatsu Copen е един наистина необикновен автомобил – това е най-малкият роудстър с метален покрив, който може да се намери на европейския, а и на световния пазар. От 2006 г. този ексцентричен мъник най-сетне получи и версия с ляв волан.
Шофирането на Daihatsu Copen
е крайно интересно преживяване, което ви кара да се отърсите от всички свои представи за имидж, йерархия и т.н. Обстоятелството, че миниатюрното автомобилче изглежда така, сякаш е направено от куклите Барби на съседската дъщеричка, не бива да ви заблуждава – дребният японец съвсем не е играчка…
Отсега е ясно, че Daihatsu Copen ще бъде използван като втори, трети, или дори четвърти автомобил, така че бъдещите му притежатели надали някога ще имат основание да се оплачат мизерния обем на багажника, който при сгъване на покрива се ограничава до смехотворните 14 литра Когато автомобилът е затворен, товарното пространство се равнява на сравнително приличните 210 литра, но на хората с ръст над 1,80 метра неминуемо ще им се наложи да заемат крайно неудобна позиция, която определено няма да направи животът им по-приятен… Когато над главите на пасажерите остане открито небе обаче, дори и гиганти биха се чувствали почти удобно.
Интересно е да се отбележи, че преработената версия на Daihatsu Copen предлага нещо, което няма да срещнете никъде другаде – удвоен работен обем на мотора на непроменена цена! Инженерите на компанията са заместили досегашното 659-кубиково турбодвигателче с конвенционален 1,3-литров мотор, който ни е познат от модела Sirion и развива 87 вместо досегашните 68 к. с.
Теглото от 900 килограма
и специфично настроената ходова част са довели до фантастично прецизна управляемост и отлична стабилност в завой. Субективното усещане за скорост при този автомобил неизменно надминава реалното темпо на движение – това в немалка степен се дължи на изключително твърдото окачване, което информира пасажерите за неравностите по пътната настилка с точност, която съперничи на тази на прецизен сеизмограф. Всъщност обективната истина е, че Copen на практика не е с нищо по-бърз от един MG Midget от 60-те години.
Без да претендира за съвършенство в какъвто и да било аспект, този автомобил има своят неповторим чар и срещу сравнително невисока цена дава възможност да усетите духа на истинския малък и достъпен роудстър – такъв, какъвто го виждаха англичаните през 50-те, 60-те и 70-те години.