Daimler-Chrysler заплати на американския си конкурент Ford 20 милиона долара (14 милиона евро) за предоставяне на правата върху марката Daimler.
В четвъртък (4 октомври) на извънредно заседание в Берлин акционерите на Daimler-Chrysler гласуваха единодушно „за” предложението на борда на директорите и председателя му Дитер Цетше немският концерн да бъде преименуван в Daimler AG. Причина за прекръстването на компанията е раздялата с американското поделение Chrysler, след като през август тази година финансовият инвеститор Cerebrus закупи мажоритарен дял от неговите акции (80,1%).До момента името Daimler беше собственост на американците от Ford, които го използваха за някои особено луксозни модели на Jaguar (английската традиционна работилница също е във владение на Ford).
През 19 век конструкторът Готлиб Даймлер лицензира своя двигател във Великобритания, а неговият местен партньор започва да продава продукцията си под същото име. Mеждувременно на Стария континент се ражда марката Mercedes-Benz, известна и до днес под това название. По-късно във времето Jaguar придобиват Daimler Motor Company, а Ford купува самите тях.
След приключване на съвещанието беше представена и новата емблема на фирмата. По данни на щутгартските мениджъри, разходите по замяната на старите символи върху табели, работни облекла, визитни картички, интернет сайтове и др. ще възлязат на повече от 10 милиона евро, а самият процес на преустройство ще започне още днес (5 октомври).
Прекръстването се извършва във времена на икономическо благополучие за Mercedes-Benz Cars, която обхваща марките Mercedes-Benz, Maybach и Smart. Последните финансови разчети на компанията говорят за увеличение на продажбите през последния месец с около 7,4% спрямо септември 2006 година. В първите три тримесечия на 2007 групата на Mercedes е продала 942 300 превозни средства, което пък надхвърля резултата от същия период на миналата година с 8 100 единици.