Автомобилите с пътници ще се движат напълно автономно, но ще имат шофьор
През юли тази година Bosch и Daimler обявиха проект за стартиране на автономни таксита в Калифорния, който трябва да започне през втората половина на 2019 г. Сега партньорите подписаха меморандум за разбирателство с властите на Сан Хосе. Именно в този град ще бъде реализиран пилотният проект (не е първият по рода си).
Предполагаше се, че по пътищата на Златния щат ще тръгнат автономни ванове V-класа, както се случи с експеримента в Китай. Но се оказа, че услугата в Съединените щати ще бъде изпълнена с автомобили S-класа с ниво на автономно управление 4/5 по скалата SAE.
Управлението на пробната услуга е поверена на подразделението Daimler Mobility Services. Автомобилите с пътници трябва да се движат напълно автономно, но за безопасността ще отговаря шофьор. Тъй като това е само експеримент, така че човек ще наблюдава действията на автоматизацията.
Автономната таксиметрова услуга първоначално ще бъде достъпна само за ограничен кръг от хора. Те трябва да използват мобилно приложение с интелигентна интеграция на услугите за мобилност, като споделяне на автомобили (car2go), услуга за търсене на превозвачи (mytaxi) и избор на най-добрия маршрут (moovel). Автомобилите, повикани от смартфона, ще се движат по транспортния коридор Сан Карлос - Стивънс Крийк в центъра на града и западната част на Сан Хосе.
Паралелни новини: Друг съвместен проект – смесена компания за мобилност Daimler и BMW Group ще бъде създадена в началото на 2019 г. Преди това партньорите възнамеряваха да приключат с подготовката преди края на 2018 г., но не успяха. Вече е получено одобрение от Европейската комисия, но все още се водят преговори с американските антитръстови органи, обяснява Daimler.
"Пилотният проект, който стартираме съвместно, ни позволява да проучим как автономните автомобили могат да ни помогнат да приведем нашите възможности в съответствие с изискванията за мобилност на бъдещето", коментира кметът на Сан Хосе Сам Ликардо. Съответно, за момента задачите на Bosch и Daimler включват емпирично проучване как най-добре да бъдат интегрирани автономните автомобили в цялата транспортна система. Но в бъдеще подобна услуга може да бъде платена, както вече направиха Lyft и Aptiv, както и Waymo.