Мнозинството от участниците в проекта предпочитат тюркоаза като сигнален цвят
Пешеходците са свикнали да търсят контакт с водачите, за да се уверят, че пресичат пътя безопасно. Те очакват подобно взаимодействие и с автономните автомобили. Изследователи от концерна Daimler говорят за "информирано доверие" и на него посвещават проекта Cooperative Car. "Хората трябва да могат бързо и точно да преценят какво ще направи един автономен автомобил. Следователно, превозното средство трябва да предостави информация за намеренията си, така че човек да може да разбере всичко интуитивно", казва футурологът на Daimler Александър Манковски. За това може да помогне кръгова светлинна тюркоазена сигнализация.
Прототипът на "кооперативния автомобил" е построен на основата на седана Mercedes S-класа. В хода на изследванията на Daimler мнозинството от участниците предпочитат тюркоаза като сигнален цвят и изразяват мнение в полза на 360-градусова светлинна сигнализация.
Светещи тюркоазени ивици се намират на покрива, предното стъкло, решетката, фаровете, външните огледала и в долната част на всички стъкла. Подсветката се включва едновременно с включването на автономния режим за управление. Бързото мигане показва, че автомобилът се движи. Забавянето на мигането означава, че автомобилът спира.
"Стремим се да създадем баланс между хора и технологии, но твърдо следваме правилото - хората винаги са на първо място", подчертават авторите на проекта Cooperative Car.
Освен всичко друго за "кооперативната" S-класа е измислен и "режим на събуждане". Първоначално се запалват светлините на спрелия автомобил, огледалата се разгръщат. След това се вдига кърмата за сметка на окачването, а след това предната част се протяга като животно.
Първата стъпка в тази посока бе направена през 2015 г. с концепта F 015 Luxury in Motion, който взаимодейства с външния свят чрез LED екрани на предницата и кърмата. През 2016 г. темата бе продължена с демонстрационния автомобил Mercedes Vision Van. Новият етап на развитието наскоро демонстрира автономният Vision Urbanetic, който показва "цифрови сенки" на пешеходци по каросерията, засечени наблизо. Разбира се, Daimler не разчита само на светлинната сигнализация, заедно със своите партньори работи върху други решения, например експериментиране с анимация, способна да изразява емоции. Конкурентите не спят: Volkswagen прави интересни експерименти със светлини.